قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: در مجاورت همه بیمارستان‌های بزرگ باید یک همراه‌سرا احداث شود.

همراه سرا

محمدهادي ايازي با اشاره به‌وجود مناطق درماني در تهران و كلانشهرها مانند بيمارستان‌هاي شريعتي، امام خميني و مركز طبي كودكان كه محل مراجعه تعداد قابل‌توجهي از هموطنان سراسر كشور هستند، به خبرگزاري فارس گفت:طبيعي است كه بسياري از بيماران همراهاني دارند كه در طول دوره درمان آنها را همراهي مي‌كنند. برخي از افرادي كه تمكن مالي دارند مي‌توانند به هتل يا مسافرخانه مراجعه كنند يا به منزل اقوام خود بروند اما كساني كه از تمكن مالي برخوردار نيستند مجبور هستند از چادرهاي مسافرتي استفاده كرده يا در خودروي خود استراحت كنند.اين مسئله باعث شده در كلانشهرها شاهد ظاهر نامناسبي باشيم. اين در حالي است كه هموطنان ما مهمان محسوب مي‌شوند و نبايد در خيابان اسكان بيابند. از اين‌رو براي نخستين بار همراه‌سرايي در مجاورت بيمارستان مفيد راه‌اندازي شد كه بسياري از والدين براي درمان كودكان خود مي‌توانند به آنها مراجعه كنند.

وي با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌اي بين وزارت بهداشت و شهرداري تهران، توضيح داد:بر اين اساس تأكيد شد كنار بيمارستان‌هاي بزرگ نيز همراه‌سرايي ايجاد شود و در نخستين گام، همراه‌سراي جوادالائمه(ع) با ظرفيت 120تخت روز گذشته به بهره‌برداري رسيد. راه‌اندازي اين مراكز مي‌تواند تا حدودي مشكل همراهان بيماران را برطرف كند البته براي توسعه بيشتر آنها نيازمند همكاري خيرين هستيم. تأكيد سيدهادي ايازي بر لزوم ساخت همراه‌سرا در مجاورت همه بيمارستان‌هاي بزرگ در حالي است كه تا‌كنون تصاوير زيادي از سرگرداني همراهان بيماران در فصول مختلف سال در كنار اين مراكز درماني منتشر شده است.

پيش از اين و در اسفند سال گذشته نيز معاون توسعه خدمات اجتماعي سازمان شهرداري تهران با بيان اينكه مي‌توان از ظرفيت خالي فضاهايي كه تنها چند ساعت در طول شبانه روز و يا چند‌ماه از سال كارايي دارند، براي پناه دادن به همراهان بيماراني كه در خيابان‌هاي نزديك بيمارستان‌ها اقامت مي‌كنند استفاده كرد، پيشنهاد داد براي حل اين مشكل از فضاي مدارس استفاده شود.

کد خبر 308098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha