دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: انسان‌ها تنها موجودات زنده‌ای نیستند که تماشای فیلم‌ها را دیوانه‌وار دوست دارند، محققان به تازگی نشان داده‌اند تماشای فیلم می‌تواند شامپانزه‌ها را نیز به صفحه تلویزیون میخکوب کند.

میمون

براساس گزارش تايم، محققان دانشگاه كيوتو باانجام آزمايش‌هايي دريافتند شامپانزه‌ها زماني كه فيلم‌هايي درباره ميمون‌ها مشاهده مي‌كنند ميخكوب نمايشگر تلويزيون شده و پس از تماشاي فيلم حوادث نمايش داده شده در آن را به ياد مي‌آورند.

محققان در اين آزمايش براي 6 بونوبو و 6 شامپانزه دو فيلم كوتاه نمايش دادند كه در آنها انسان‌هايي با لباس ميمون حركات ترسناكي از خود نشان مي‌دادند،‌ در يكي از فيلم‌ها هنرپيشه در صحنه‌اي كه چند در در آن وجود دارد از ميان يك در بيرون مي‌پرد و در فيلم ديگر يكي از هنرپيشه‌ها با جسمي به هنرپيشه ديگر حمله مي‌كند.

24 ساعت بعد زماني كه حيوانات همان فيلم‌ها را تماشا كردند محققان براساس تحليل حركات چشم دريافتند ميمون‌ها انتظار بيرون پريدن ميمون از همان دري را دارند كه ديروز ديده‌اند و در فيلم ديگر،‌پيش از حمله به درستي به همان جسمي نگاه مي‌كنند كه هنرپيشه ميمون‌نما با آن به ميمون ديگر حمله مي‌كند.

اين يافته حاكي از آن است كه شامپانزه‌ها و بونوبو‌ها از توانايي ذخيره اطلاعات فيلم‌هايي كه مشاهده مي‌كنند را در حافظه بلند مدت خود برخوردارند و مي‌توانند پس از مدتي از اين اطلاعات استفاده كنند، قابليتي كه نشان از توانايي‌هاي شناختي قوي در اين جانداران دارد.

کد خبر 307998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha