همشهری آنلاین: رسانه های پاکستان روز یکشنبه گزارش دادند یکی رهبران ارشد گروه تروریستی - تکفیری جبهه النصره که در زمان فعالیت اسامه بن لادن رهبر وقت سازمان تروریستی القاعده با وی همکاری نزدیک داشت، به دست نیروهای دولت سوریه در این کشور به هلاکت رسید.

رد پای افراد بن لادن در سوریه؛ التونسی در ادلیب به هلاکت رسید

به گزارش ايرنا، روزنامه انگلیسی زبان نیشن پاکستان به نقل از رامی عبدالرحمان مسوول دفتر سازمان ناظر حقوق بشر در سوریه نوشت: فردی به نام ابولحسن التونسی از همدستان بن لادن در دوره رهبری وی در سازمان تروریستی القاعده، در درگیری های روز جمعه گذشته میان نیروهای دولتی سوریه و گروهی از تروریست های جبهه النصره در استان 'ادلیب' به هلاکت رسید.

التونسی که بیش از شصت سال سن داشت، در زمان اوج فعالیت های تروریستی القاعده در افغانستان و عراق به سرکردگی اسامه بن لادن، یکی از رهبران اصلی القاعده بود و در فعالیت های تروریستی زیادی در عراق و افغانستان دست داشت.

سنگ بنای سازمان تروریستی القاعده در سال 1988 و با هدف مبارزه با نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق در افغانستان گذاشته شد و عربستان و آمریکا از بزرگترین حامیان این سازمان بودند. جبهه النصره در سوریه یکی از شاخه های ایجاد شده از القاعده محسوب می شود.

تاریخ مصرف اسامه بن لادن رهبر سازمان تروریستی القاعده برای آمریکایی هال در سال 2011 پایان یافت و گفته می شود وی در این سال، در یک عملیات نظامی از سوی نیروهای آمریکایی در پاکستان کشته شد.

کشته شدن التونسی در سوریه حکایت از این حقیقت دارد که اگرچه نام سازمان تروریستی مخوف القاعده پس از کشته شدن رهبر آن در سال های گذشته، کم رنگ شد اما عوامل این شبکه بزرگ تروریستی تحت حمایت حامیان غربی،عربی وصهیونیستی تروریسم، به عضویت گروه های تروریستی دیگر درآمده و با هدف ضربه زدن به جوامع اسلامی و محور مقاومت، همچنان به فعالیت های تروریستی خود ادامه می دهند.

کد خبر 307885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha