مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اخترفیزیکدان انگلیسی استفن هاوکینگ که کتابی جدیدش در باره کیهان برای کودکان به در حال انتشار است، از تمایل خود به "مهیج‌کردن علم واقعی به اندازه داستان های علمی - تخیلی" سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه استفن هاوکینگ دوشنبه 3 سپتامبر (12 شهریور) در دانشگاه کمبریج که او استاد آن است، به خبرنگاران گفت: "توضیح دادن چیزها به کودکان ساده‌تر است زیرا آنها ذهن‌هایی گشوده دارند و مشتاق آموختن هستند."

کتاب جدید هاوکینگ با نام "راهنمای سری جرج برای جهان" George's Secret Key to the Universe اولین کتاب از یک سه‌گانه طراحی‌شده است، که طرز کار منطومه شمسی، سیارک‌ها، سباهچاله‌ها - یکی از موضوع‌های مورد علاقه هاوکینگ - و سایر اجرام سماوی را با زبان گروهی از قهرمانان کمسن و سال بیان می‌کند.

این کتاب پنج‌شنبه این هفته به زبان فرانسه و هفته بعد  به زبان انگلیسی منتشر خواهد شد و قرار است در 29 کشور فروخته شود. دومین کتاب از این سه‌گانه سال آینده منتشر خواهد شد.

کتاب حدید هاوکینگ و دخترش

هاوکینگ این کتاب را به همراه دخترش لوسی، که ایده  آن را مطرح کرد، و کریستوف گالفارد، اولین فرانسوی که یک تز دکترا درمورد نظرات هاوکینگ می‌نویسد، نوشته است.
هاوکینگ گفت: "هدف ما این است که علم واقعی را به همان اندازه داستان‌های علمی- تخیلی  هیجان‌انگیز کنیم"

لوسی هاوکینگ که خود روزنامه‌نگار و نویسنده است، به خبرنگاران گفت یکی از چیزهایی که پدرش مرتب به آن اشاره می کرد این بود " به اندازه کافی داستان علمی- تخیلی وجود دارد، ما باید به حقایق علمی بپردازیم."

گالفارد نیز در این نشست خبری گفت که این سه‌گتنه به هدف "فراهم‌آوردن دیدگاه مدرنی از کیهان‌شناسی از مهبانگ تا زمان حاضر است."

او افزود: "همه آنچه ما در جهان می‌بینیم دقیقا مربوط به وقایعی است که در قبل رخ داده‌اند."

تنها عنصر تخیلی کتاب هاوکینگ، ابرکامپیوتری به نام کاسموس است که راه را برای سفر جرج و دوستانش  بر روی یک سیارک به درون فضا می‌گشاید.

هاوکینگ در باره کتابش گفت:‌ "تا به حال کتابی مانند این ندیده‌ام. فکر می‌کنم کتابی منحصر به فرد باشد."

کد خبر 30751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز