چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس روابط عمومی دامپزشکی استان البرز از تلف شدن ۴۱ راس کل و بز وحشی براثر بیماری در ارتفاعات این شهرستان خبرداد.

۴۱ راس کل و بز وحشی در طالقان تلف شد

به گزارش ايرنا، خسرو کلهر روز چهارشنبه گفت: این تعداد کل و بز در روزهای اخیر براثر بیماری مشابه طاعون تلف شد.

وی افزود: به دنبال گزارش کارشناسان حفاظت محیط زیست استان البرز، شش تیم عملیاتی از دامپزشکی استان برای بررسی علل تلف شدن وحوش و کنترل بیماری صبح امروز به شهرستان طالقان اعزام شدند.

رییس روابط عمومی دامپزشکی استان البرز بیان کرد: با توجه به علائم ظاهری و نوع تلفات، احتمال وجود بیماریppr یا نوعی مسمومیت غذایی وحوش وجود دارد.

کلهر گفت: تیم‌های دامپزشکی با تجهیزات و امکانات لازم در حال رصد این بیماری و کنترل آن هستند.

وی ادامه داد: دفن بهداشتی لاشه‌های وحوش تلف شده و ضدعفونی آبشخورهای موجود در محدوده تلفات از جمله اقداماتی است که در طالقان انجام شد.

رییس روابط عمومی دامپزشکی البرز افزود: تاکنون مشابه این بیماری در دام‌های اهلی استان البرز مشاهده نشده است.

وی اظهارکرد: با همکاری ستاد بحران استان و فرمانداری طالقان طی 72 ساعت گذشته عملیات قرنطینه و کنترل ورود و خروج دام‌های عشایر و روستاییان طالقان اجرا شد.

کلهر گفت: واکسن مورد نیاز برای دام‌های روستاییان و عشایر به طالقان ارسال شده است.

همچنین دکترعلی اصغر شریفی مدیرکل دامپزشکی استان البرز اعلام کرد: تمام گوشت‌های استحصالی که دارای مهر و تاییدیه دامپزشکی بوده در مراکز عرضه بهداشتی توزیع می‌شود.

طالقان از شهرستان‌های استان البرز، زیستگاه حیات وحش و گونه‌های جانوری از جمله کل و بز وحشی، گربه وحشی، خرس، گراز و گرگ و انواع پرندگان و نیز گونه‌های متنوع گیاهی است.

کد خبر 307505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha