همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) خواستار اقدام بین‌المللی برای پاسخ دادن به چالش‌های بهداشت عمومی ناشی از بدترین بحران مهاجران در اروپا در دهه‌های اخیر شد

rfugees

و کمک‌رسانی به آوارگان فرسوده از سفرهای طولانی و پرمخاطره را ترغیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه زوزانا جاکاب، رئیس اروپایی سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «درحالی‌که مهاجران و آوارگان به حرکت خود ادامه می‌دهند، هماهنگی بین‌کشوری در اروپا و نیز هماهنگی با کشورهای منشأ و محل عبور باید تقویت شود.»

او به دنبال اجلاس منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت در ویلنیوس،‌ پایتخت لیتوانی، گفت، سیل مهاجران «ضرورت یک پاسخ بهداشتی عمومی منطقه‌ای، فراگیر و سامان‌یافته را پیش می‌آورد».

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، بیش از 430 هزار نفر که از جنگ، فقر و آزار گریخته‌اند، امسال از دریای مدیترانه گذشته‌اند و به اروپا رسیده‌اند و تقریباً 2800 نفرشان در طول این مسير کشته یا مفقود شده‌اند.

سانتینو سورونی، هماهنگ‌کننده بهداشت عمومی و مهاجرت سازمان جهانی بهداشت، گفت بسیاری از این افراد واردشده به اروپا- ازجمله نوزادان، کودکان و سالمندان- دچار کم‌آبی بدن، هییوترمی (افت درجه حرارت بدن)، زخم‌های کوچک و عدم تداوم درمان‌ بيماري‌هاي قبلي‌شان هستند.

او گفت،‌ این بنگاه سازمان ملل به‌زودی اجلاسي در سطح بالا «برای توافق بر سر یک رویکرد مشترک بهداشت عمومی به مهاجرت در مقیاس بزرگ» برگزار خواهد کرد.

این سازمان بهداشتی نگرانی‌های گسترده درباره انتقال بیماری‌های عفونی به‌وسیله مهاجران،‌ را رد کرد و یادآور شد که تابه‌حال حتی یک مورد ابولا به‌وسیله آوارگان یا پناهندگان به اروپا آورده نشده است.

سورونی گفت،‌ افراد بیمار اغلب از ادامه سفر برای رسیدن به زندگی جدیدی در اروپا ناتوان می‌مانند.

فراخوان سازمان جهانی بهداشت هنگامی انجام می‌گیرد که وزرای کشور 28 عضو اتحادیه اروپا برای بحث درباره پیشنهادهایی برای تدوین یک نظام سهمیه‌بندی الزام‌آور برای توزیع مهاجران در میان دولت‌های عضو ملاقات کرده‌اند.

کد خبر 307438

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha