همشهری‌آنلاین: گزارش جدید موسسه اریکسون پیرامون تلویزیون کنسیومرلب و رسانه، نشانگر افزایش ۷۱ درصدی تماشای ویدئو روی تلفن‌های هوشمند از سال ۲۰۱۵ می‌باشد؛ رقمی که تقریباً دو سوم زمانی است که جوانان برای تماشای تلویزیون و ویدئو روی دستگاه تلفن همراه صرف می‌نمایند.

موبایل فیلم

به گزارش شارا، گزارش مذکور نشان می‌دهد که سرویس‌های ویدئوی مورد درخواست در برآورده نمودن نیازهای مشتریان موفق هستند، بنابراین به مشتریان این امکان را می‌دهند تا عادت‌های خود را تغییر دهند. مشتریان به واسطه هر سه ساعتی که برای تماشای تلویزیون و ویدئوی مورد درخواست صرف می‌کنند، از ویدئوهای مورد درخواست استقبال خوبی به عمل می‌آورند. با توجه به این که همیشه یکی از ده نفر برای بیش از سه ساعت در طول روز را به تماشای یوتیوب می‌گذراند، تماشای محتوای تولید شده توسط کاربر همچنین رو به افزایش است.

این گزارش نشانگر دیدگاه ها و عادت‌های 680 میلیون مصرف کننده است که این تحقیق را به یکی از بزرگترین تحقیقات در این زمینه بدل ساخته‌اند.

مصرف کنندگان در طول هفته 6 ساعت را به تماشای سریال‌های تلویزیونی، برنامه‌ها و فیلم‌های درخواستی که به صورت آنلاین پخش می‌شوند اختصاص می‌دهند، این میزان از سال 2011 دو برابر شده است. با افزودن محتوای ضبط شده و دانلود شده به این معادله، امروزه 35 درصد از کل میزان تماشای تلویزیون و ویدئو به صورت درخواستی تماشا می‌شود.

یافته‌ها باز هم رشد قابل توجه در تماشای ویدئو روی دستگاه تلفن همراه کاربران را نشان می‌دهد. 61 درصد از افراد از طریق دستگاه هوشمند تلفن همراه به تماشای تلویزیون می‌پردازند، این به معنای افزایش 71 درصدی از سال 2012 می‌باشد. اگر تبلت، لپتاپ و تلفن‌های هوشمند را هم در نظر بگیریم، تقریباً دو سوم از زمان صرف شده توسط نوجوانان برای تماشای تلویزیون و ویدئو روی دستگاه تلفن همراه صرف می‌شود.

همچنین تحقیق فوق دریافت که اهمیت رو به افزایش سکوهای غنی از محتوای تولید شده توسط کاربر، سکوهایی نظیر یوتیوب، منجر به افزایش محبوبیت ویدئوهای آموزشی شده‌اند، چرا که کاربران به صورت متوسط 73 دقیقه از این ویدئوها را در طول هفته تماشا می‌کنند.

آندرس ارلاندسون، مشاور ارشد در لابراتوار مشتریان اریکسون می‌گوید: «رشد روزافزون ویدئوهای آنلاین مورد درخواست و خدمات محتوای تولید شده توسط کاربران نشانگر اهمیت این عوامل برای کاربران امروزی حائز اهمیت می‌باشند: محتوای عالی، انعطاف پذیری و تحربه با کیفیت بالا.

  • سایر یافته‌های مهم

- بازی در حال تغییر است: تماشای قسمت‌های برنامه‌های تلویزیونی به صورت پشت سرهم به سرعت به یک بخش کلیدی از تجارب تماشای تلویزیون و ویدئو بدل شده است. این عادت در میان کاربران اشتراک ویدئوی مورد درخواست سرویس‌هایی نظیر نتفلیکس، آمازون پرایم، اچ‌بی‌او حائز اهمیت و قابل توجه است، سرویس‌هایی که 87 درصد افراد حداقل یکبار در هفته به تماشای آنها می‌پردازند.

- دشواری یافتن محتوا: نیمی از مشتریان که برنامه‌های تلویزیونی را به صورت خطی و به ترتیب تماشا می‌کنند، می‌گویند که آنها نمی‌توانند چیزی را به صورت روزانه برای تماشا پیدا کنند. مشتریان حس می‌کنند که قابلیت‌های توصیه برنامه، به میزان کافی هوشمند یا اختصاصی نیستند.

- گروه‌های متفاوت، نگرش‌های متفاوت: 22 دصد از کاربرانی که هرگز از اشتراک پولی برنامه‌های تلویزیونی برخوردار نبوده‌اند، پیش از این برای سرویس‌های محتوای بسیار عالی پول پرداخت کرده‌اند.

- تلویزیون خطی عامل کلیدی باقی می‌ماند: محبوبیت تلویزیون خطی بالا می‌باشد، و این امر عمدتاً به دلیل قابلیت دسترسی‌ای می‌باشد که این امر به مرور و تماشای اختصاصی و محتوای زنده، نظیر مسابقات ورزشی و همچنین ارزش اجتماعی آنها می‌دهد. از این منظر، تلویزیون خطی اغلب به عنوان گردهمایی خانگی استفاده می‌کند.

کد خبر 307276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha