همشهری آنلاین: ثبت‌نام داوطلبان شرکت در طرح ملی تلاوت قرآن کریم از مهر ماه ۹۴ آغاز می‌شود.

طرح ملی تلاوت قرآن کریم

به گزارش رسا، حسین قربانی رییس هیأت مدیره مجمع قاریان تبریز با اشاره به گسترش فعالیت‌های این مجمع در اجرای طرح ملی تلاوت، اظهار داشت: این طرح با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان و همچنین معاونت قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که در نخستین دوره طرح ملی تلاوت در استان بیش از هزار نفر علاقه‌مند به شرکت بودند که از این تعداد طی مراحل مختلف تنها 30 نفر به عنوان استعداد برتر کشف شده و در جریان آموزش تخصصی قرار گرفتند، گفت: هفته دوم مهر ماه 94 نام‌نویسی و پایش علاقه‌مندان در دوره‌های بعدی نیز آغاز خواهد شد.

قربانی با اشاره به این‌که مجمع قاریان تبریز 18 سال است که فعالیت قرآنی خود را آغاز کرده و از سال 84 از سازمان تبلیغات اسلامی و در سال 90 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت کسب کرده است، افزود: مجمع قاریان تبریز تنها بر بخش تخصصی قرائت و تجوید فعالیت کرده و تلاش دارد قاریان برجسته‌ای را به جامعه قرآنی کشور تحویل دهد.

رییس هیأت مدیره مجمع قاریان تبریز پرورش قاریان کشوری و بین‌المللی طراز اول را از اهداف این مؤسسه عنوان کرد و گفت: در طول سالیان متمادی فعالیت مجمع در استان، صدها قاری در سطح کشوری و بین‌المللی تربیت شده و خود این قاریان نیز در صدد تربیت قاریان دیگری هستند.

مجری طرح ملی تلاوت در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که این طرح با هدف شناسایی و پرورش نوجوانان مستعد قرآنی به منظور تربیت چهره‌های تاثیرگذار قرآنی در عرصه قرائت کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود، اظهار داشت: طرح ویژه پسران 8 تا 14 ساله بوده و نوجوانان مستعد می‌توانند از طریق سایت www.melitelavat.ir ثبت‌نام کنند.

وی از دیگر اهداف این طرح را رشد و ارتقای ابعاد اخلاقی و علمی قاریان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین و سنتی آموزش قرآن کریم، آموزش رشته‌های صوت، لحن، تجوید، حفظ، وقف و ابتدا و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا عنوان کرد.

قربانی موفقیت در آزمون ورودی را شرط حضور در دوره‌های آموزشی طرح ملی تلاوت عنوان کرد و گفت: پس از شرکت در آزمون، استعداد دانش‌آموز علاقه‌مند بر اساس کیفیت اجرای تلاوت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در دوره اصلی طرح ملی تلاوت و یا دوره پیش‌نیاز ابرار و یا ملکوت نام‌نویسی می‌شود.

کد خبر 307222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha