پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل اعلام کرده است سرویس بهداشت خود را طوری ارتقا داده است که یافتن اطلاعات درباره صدها بیماری‌های دیگر هم در آن امکان‌پذیر شود. بنابراین هنگامی‌که یک بیماری به‌طور محلی شیوع پیدا می‌کند، یا شما دچار علائم زودرس یک بیماری می‌شوید، می‌توانید آمادگی بیشتری به دست آورید.

google

به نوشته ياهوهلث این امکان جستجوی بیماری‌ها که برای نخستین بار در ماه فوریه امسال معرفی شد، هنگامی‌که کاربران برای یک بيماري خاص با گوگل جستجو انجام می‌دهند، اطلاعات بهداشتی مربوط به آن در یک باکس جداگانه در كنار صفحه نتایج به نمایش درمي‌آيد.

گوگل  اعلام کرد، شمار بیماری‌ها در پایگاه داده‌هایش را نسبت به هنگام شروع شدن این سرویس دو برابر کرده، و آن‌ها را به بالای 900 بيماري رسانده است، ازجمله بیماری‌ها و "عفونت‌های گرمسیری نادیده گرفته‌شده" که معمولاً افراد در کشورهای درحال‌توسعه را گرفتار می‌کنند.

اگر به دنبال اطلاعاتی درباره هر یک از این بیماری‌ها بر روی موبایل یا کامپیوتر رومیزی باشید، به‌سرعت به جدولی از نتایج دست خواهید یافت که حاوی اطلاعاتی درباره علائم، درمان‌ها و شیوع این بیماری است.

حتی می‌توانید این پنل را به‌صورت یک فایل PDF دانلود کنید که قابل پرینت کردن است. گوگل براي تضمين دقت اطلاعات درباره بيماري‌ها با گروهي پزشكان كار كرده است.

متأسفانه این سرویس فعلاً فقط از طریق گوگل آمریکا در دسترس است (یعنی ‌Google.com یا گوگلی که حوزه اختصاصی کشور در آدرسش ندارد).

همچنين گوگل با انجام اصلاحاتي در طراحی اين سرويس امکان دسترسی کاربران به اطلاعات موردنیاز را بیشتر كرده است، برای مثال اگر "علائم بیماری چشم قرمز" را جستجو کنید، به‌طور مستقیم به جدول حاوی علائم این عارضه راهنمایی خواهید شد.

کد خبر 306721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha