همشهری آنلاین: برگزاری اختتامیه جشنواره ملی «رحله» در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، آخرین وضعیت بیمه فعالان قرآنی، آغاز ثبت‌نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت و ... از جدیدترین اخبار فعالیت‌های قرآنی است.

قرآن کریم
  • تجلیل از هزار و 200 حافظ قرآن در جشنواره رحله

ایرنا: هزار و 200 جوان 15 تا 22 ساله حافظ قرآن در اختتامیه جشنواره ملی «رحله» در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) تجلیل شدند.

سید علی سرابی قائم‌مقام شورای عالی قرآن کریم در این مراسم گفت: هدف شورای عالی قرآن کریم با توجه به توصیه‌ها و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب، تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن کریم است كه این هدف دور از دسترس نیست و امروز شاهد موج گرایش به حفظ قرآن کریم در میان کودکان، نوجوانان و جوانان کشور هستیم.

  • هفت هزار فعال قرآنی بیمه می‌شوند

ايرنا: حميدرضا شیخ‌ویسی، قائم‌مقام آموزش معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه هم اکنون بیش از 10 هزار فعال قرانی کشور از تسهیلات صندوق بيمه فعالان قرآني استفاده می‌کنند، گفت: امسال بیش از 7 هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه را بیمه خواهیم کرد.

  • تربیت 20 هزار قرآن‌آموز در طرح قرآنی 1449

فارس: مرتضی خدمتکار، مسئول آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از تربیت 20 هزار قرآن‌آموز به منظور شرکت در طرح قرآنی 1449 خبر داد و گفت: در تابستان کلاس‌های طرح 1449 برگزار کردیم که مؤسسات با برپایی آزمون شفاهی برگزیدگان را برای قرعه‌کشی در این طرح معرفی می‌کنند.

  • آغاز ثبت‌نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

ايسنا: ثبت‌نام شرکت در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از دوشنبه 16 شهریور ماه آغاز ‌شد. این آزمون روز جمعه 22 آبان ماه در بیش از 300 شهرستان کشور به صورت همزمان و سراسری و در 15 رشته امتحانی برگزار می‌شود.

رشته‌های اصلی این آزمون حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه است که در هر یک از این رشته‌های اصلی، گرایش‌های مختلف تعریف شده است که در مجموع 15 رشته در این آزمون برگزار می‌شود.

کد خبر 306578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha