همشهری آنلاین: می‌خواهید کفش پیاده‌روی بخرید؟ پیاده‌روی ورزشی عالی است، اما اول باید ترتیبی دهید که پاهایتان به کفش‌های پیاده‌روی مناسب مجهز شوند.

shoes

رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا کفشی مناسب بخرید:

- معمولا كفش مناسب پياده‌روي را در فروشگاه‌هاي كفش ورزشي مي‌توانيد پيدا كنيد.

-  کفش سايز درست بخرید. کفش‌ها را صرفاً بر اساس سایزی که روی آن‌ها زده شده است نخرید. آن‌ها را بپوشید و ببینید که پاهایتان درون آن‌ها چه وضعیتی پیدا می‌کنند و هنگام راه رفتن چطورند. حتی اگر پایتان را اندازه گرفته باشید، سایزهای کفش بر اساس استیل کفش، برند کفش، شرکت سازده و کشوری که کفش را تولید کرده است، متفاوت است. چون اندازه پاها ممکن است یکسان نباشد، کفش را بر اساس اندازه پای بزرگ‌ترتان بخرید.

- کفش را با شکل پایتان تطبیق دهید. کفش‌هایی را انتخاب کنید که تا نردیک‌ترین حد ممکن با شکل خاص پاهای شما مطابقت داشته باشد.

- محفظه پنجه کفش باید فضای کافی برای وول خوردن پا به راحتی و بدون فشار را داشته باشد- در عین نباید آنقدر گشاد باشد که پای شما درون کفش لق بزند.

- کفش را در پایان روز بخرید. هر چه مدت بیشتری روی پا باشید، پا بیشتر ورم می‌کند. در اغلب افراد اندازه پاها در پایان روز پس از انجام فعالیت‌های روزمره به حداکثر خود می‌رسد. در این زمان است که باید کفش‌ها را امتحان کنید و بخرید.

- کفشی را انتخاب کنید که با محیطی که دران راه می‌روید،‌ تناسب داشته باشد.، برای مثال اگر در منطقه‌ای با اقلیم بارانی زندگی می‌کنید، کفش ضدآب بخرید،‌ اگر آب و هوای منطقه زندگیتان عموماً برفی است،‌ کفشی را با کف آج‌دار بخرید، یا اگر هر هفته چندین کیلومتر راه می‌روید کفش‌های قوی‌تر که بیشتر از پا محافظت می‌کنند، تهیه کنید.

HealthDay

کد خبر 306201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha