شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اینکه سرانه قرآنی هر ایرانی کمتر از ۱۰ هزار تومان است، خواستار تلاش مسئولان، خانواده‌ها و خیران برای بالا بردن این رقم و خارج کردن مؤسسات و جلسات قرآنی از مظلومیت شد.

به گزارش فارس، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در اختتامیه دوّمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی، افزود: اولین گروهی که باید عنایت ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی داشته باشند، مسئولان دولت و مجلس هستند که لازم است با سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن کشور، سرانه هر ایرانی برای انس با قرآن‌کریم را به ميزان قابل قبولی برسانند.

قره‌شیخلو، خانواده‌ها را پس از مسئولان دومین گروه تأثیرگذار در رونق فعالیت‌‌های قرآنی دانست و گفت: خانواده‌ها نیز باید در کنار سرمایه‌گذاری برای دانشگاه، مدرسه خوب و ‌آشنایی فرزندان با زبان خارجی و کامپیوتر، هزینه انس با قرآن را در سبد هزینه‌های خود ببینند اما هنوز این فرهنگ در خانواده‌ها به وجود نیامده است.

قره‌شیخلو در خصوص نقش کمک‌های مردمی به فعالیت‌های قرآنی، با اشاره به اینکه کمک خیران در این زمینه یک هزارم مشارکت آنها در مدرسه‌سازی هم نیست، افزود: اکنون 4 هزار حافظ قرآن در کشور داریم که آزمون‌های تخصصی را پشت سر گذاشته و مدارک لازم را گرفته‌اند که اگر برای هر یک از آنها جلسه‌ای دایر کنیم که از پشتبانی یک خیِّر بهره‌مند باشد به یکباره 4 هزار جلسه حفظ قرآن خواهیم داشت.

وی همچنین از مظلومیت 10 هزار مؤسسه قرآنی کشور و فعالیت اغلب آنها با حداقل امکانات یاد کرد و گفت: اگر خیران کمک کنند تا آنها خدمات بیشتری را به مردم شهر و استان خود ارائه کنند شاهد تحول قرآنی در کشور خواهیم بود.

کد خبر 306145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha