یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین - نیما شایان: ۹ مجله جدید که حاوی زندگینامه چهره‌ها و آشنایی با پدیده‌ها، مفاهیم، رویدادها، نهادهای ملی و بین‌المللی، و ... است، به دانشنامه همشهری آنلاین اضافه شد.

دانشنامه همشهري آنلاين كه به اين روزنامه آنلاين، ماهيتي به مثابه يك مرجع الكترونيكي بخشيده است، طي يك ماه اخير با افزوده شدن 9 مجله در حوزه‌هاي سلامت، ارتباطات، اقتصاد، انديشه و مهارت‌هاي زندگي به‌روز شد.

اين مجله‌ها شامل «مجله روانشناسی و بهداشت روانی»، «مجله دارو و ویتامین»، «مجله آشنایی با مناسبت‌های دینی»، «مجله آشنایی با پول و بانک»، «مجله آشنایی با زخم»، «مجله زندگینامه اهالی بهداشت»، «مجله آزادی اطلاعات»، «مجله آشنایی با نفت و گاز» و «مجله آشنایی با کفش» است.   

كاربران همشهري آنلاين با مراجعه به مجله تخصصي روانشناسی و بهداشت روانی با مفاهيم و اصطلاحات تخصصي و پديده‌هاي اين حوزه اعم از انواع افسردگي، هيپنوتيسم، آنوركسيا، بوليميا، فوبي، تنش، آشناپنداري، اسكيزوفرني و ... و در مجله آشنایی با زخم، با انواع زخم و شیوه‌های مواجهه و درمان آنها آشنا مي‌شوند. اين زخم‌‌ها مي‌توانند از يك بريدگي يا خراشيدگي ساده تا عوارض وخيم‌‌تري مانند سياه‌زخم و زخم بستر باشند.

مجله زندگینامه اهالی بهداشت نيز به زندگينامه‌هاي دست‌اندركاران عرصه بهداشت و سلامت مي‌پردازد. مجله دارو و ويتامين نيز خواننده را با نکات مهم درباره مصرف دارو و انواع ویتامین آشنا می‌سازد. كاربر ابتدا با نکاتی درباره مصرف دارو آشنا شده و سپس در لینک‌های مرتبط به مجله به ویتامین‌ها مي‌رسد.

در مجله آزادی اطلاعات با نگاه به مفاهيم و کلیدواژه‌هايي نظير «حق دسترسی به اطلاعات»، «دسترسی آزاد به اطلاعات»، «آزادی اطلاعات»، «حق دانستن» و عبارت‌هایی مانند حق شهروندی، مشارکت اجتماعی، آزادی بیان و مردم‌سالاری و ... ، مهم‌ترين موارد مرتبط با اين بحث در ايران و جهان ارائه مي‌شوند.

نقش كليدي نفت و گاز در اقتصاد جهان و نیز تاثیر تحولات قیمت نفت بر سایر بخش‌ها، باعث شده است تا این حوزه به یکی از پر خبرترین حوزه‌های اقتصاد جهان تبدیل شود. مجله مربوط به نفت و گاز در صفحه اقتصاد همشهري آنلاين، به معرفي موارد مرتبط با حوزه انرژي‌هاي فسيلي به ويژه نفت و گاز اختصاص دارد.

در مجله پول و بانك نيز علاوه بر معرفي بانك‌ها، تاريخچه و قوانين موضوعه حوزه بانكداري مورد اشاره قرار گرفته و به تعريف مفاهيم و اصطلاحاتي نظير پولشویی، اصلاح پولی و ... پرداخته شده است.

مجله مناسبت‌های دینی نيز از جمله مجموعه مجلات همشهری آنلاین در صفحه اندیشه است كه مناسبت‌هايي نظير دهه کرامت، لیلة‌الرغائب، دحوالارض، هفته وحدت، روز مباهله و ... در آن معرفي شده‌اند.

در مجله آشنايي با كفش نيز موضوعاتي نظير كفش كودكان، كفش‌‌هاي طبي، كفش معلولان، كفش نوزادان، كفش‌هاي ورزشي، نحوه نگهداري از كفش و يا جلوگيري از عرق پا و بوي متصاعد از آن و ... مطرح شده است.

مجله‌هاي همشهري آنلاين، در طول زمان و با تغيير يا كشف و ابداع جديد در حوزه‌هاي تخصصي، بروز مي‌شود و بر اطلاعات آنها افزوده خواهد شد.

دانشنامه همشهري آنلاين در حال حاضر داراي بيش از 300 مجله تخصصي است كه بدنه اين مجله‌ها از چانك‌ (Hyper link) تشكيل شده‌اند.

کد خبر 305536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha