شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد که پزشکان می‌توانند نقش مهمی در کمک به افراد در کاهش وزن افراد ایفا کنند.

doctor

به گزارش هلث‌دي پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز که نتیجه بررسی‌شان در ژورنال «آموزش بیمار و مشاوره» منتشر شده است، نشان دادند که در بیماران چاق که احساس می‌کردند پزشکانشان نقشی یاری‌سان و حامی آن‌ها دارند،میزان کاهش وزن به‌طور میانگین دو برابر کاهش وزن در افرادی است که فکر می‌کردند پزشکانشان چندان حامی آنان نیست.

این بررسی شامل ۳۴۷ نفر فرد چاق می‌شد که در یک کارآزمایی بالینی دوساله درباره کاهش وزن شرکت کرده بودند. شرکت‌کنندگان در پایان کارآزمایی فرم نظرخواهی را پر کردند که از شامل پرسش‌هایی درباره رابطه‌شان با پزشکان مراقبت اولیه بود.

بیمارانی که در طول کارآزمایی به پزشکانشان بالاترین نمره از لحاظ یاری‌رسانی را داده بود، به‌طور میانگین ۴.۵ کیلوگرم وزن کم کرده بودند، درحالی‌که بیمارانی که کمترین نمره را به پزشکانشان از لحاظ یاری‌رسانی داده بودند، فقط اندکی بیش از ۲ کیلوگرم کاهش وزن داشتند.

این پژوهشگران می‌گویند این یافته‌ها ممکن است به ایجاد برنامه‌های کاهش وزنی منجر شود که به پزشکان مراقبت‌های اولیه نقشی عمده واگذار کند.

به گفته آنان، مدت‌های طولانی است که معلوم شده است که روابط دکتر- بیمار شامل همدلی، ارتباط درست، همکاری و اعتماد احتمال اینکه بیماران داروها را مطابق تجویز پزشک مصرف کنند، به‌موقع در ویزیت‌های حاضر شوند و پیامدهای درمانی بهتری داشته باشند،  فزایش می‌دهد.

HealthDay

کد خبر 305305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha