همشهری آنلاین: وزیر اقتصاد هند گفت که این کشور با رشد ۸ تا ۹ درصدی در آینده می تواند جایگزین چین به عنوان گرداننده اقتصاد جهانی می‌شود.

هند جایگزین چین در اقتصاد جهانی می شود

به گزارش ایرنا، آرون جیتلی روز جمعه درگفت وگویی اظهار داشت: جهان به چرخ‌های اقتصادی جدیدی برای ادامه روند رشد نیاز دارد و در شرایط رکود جهانی، اقتصادی مانند هند می تواند با نرخ رشد 9 درصد تکیه گاه مهمی برای اقتصاد جهانی باشد.

وی با بیان اینکه هند شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی فراهم کرده است، گفت: اقتصاد این کشور بیش از هر زمان دیگر به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد.

وزیر اقتصاد هند، رشد اقتصادی این کشور در شرایط رکود جهانی را مناسب دانست و افزود: این کشور در سال گذشته از رشد 7.3 درصدی برخوردار بود که این میزان تا پایان سال جاری میلادی افزایش می یابد.

وی تصریح کرد اگر هند بتواند سرمایه گذاری خارجی را جذب کند و اصلاحات اقتصادی را با سرعت بیشتر اجرا کند، توانایی هند برای تبدیل شدن به چرخ اقتصاد جهانی افزایش می‌یابد.

گفتنی است کاهش بی سابقه ارزش روپیه هند درهفته اخیر که به دنبال سقوط ارزش یوان چین سرعت گرفت، بازارهای مالی و سهام این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داد.

کارشناسان اقتصادی می گویند: بازارهای هند در دوماه گذشته از نظر شرایط کلان اقتصادی با بی ثباتی و خطرپذیری بالایی مواجه بوده است.

به عقیده این افراد، تا زمانی که رشد اقتصادی هند در دوره های میان مدت و بلند مدت مثبت باشد، برنامه های کوتاه مدت اجرا نمی شود.

به گفته صاحب نظران اقتصادی، کاهش ارزش روپیه می تواند منجر به آشفتگی بازارهای سهام کالا شود. این در حالی است که بخش های صادرات محور ممکن است به سودآوری ادامه دهند.

کد خبر 305276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha