همشهری آنلاین: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ضمن تشریح برنامه‌های پزشکی این مرکز در زمان حج، به زائرین توصیه کرد که اگر بیماری خاصی دارند، داروهایشان را به میزان کافی و با نسخه انگلیسی پزشک به همراه داشته باشند.

به گزارش ايسنا، سیدعلی مرعشی در توضیح برنامه‌های مرکز پزشکی هلال‌احمر با توجه به اعزام اولین گروه حجاج به مراسم حج، گفت: امسال تیم پزشکی ما مجموعا مشتمل بر 500 نفر است که 220 نفر از آنها در بیمارستان‌ها مستقرند و 280 نفر هم پزشکانی هستند که به همراه زائران و در هتل‌های محل استقرار زائرین به صورت شبانه روزی به سر می‌برند و با زائران رفت‌وآمد کرده و خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات در مدینه در شش درمانگاه که بر اساس محل استقرار زائرین طراحی شده، به صورت شبانه‌روزی ارایه می‌شود، افزود: همچنین یک بیمارستان در مدینه و یک بیمارستان در مکه داریم که خدمات تخصصی و فوق تخصصی را ارائه می‌دهند. همچنین در مکه در تمام هتل‌های محل استقرار زائرین، پزشک و درمانگاه داشته و تعداد درمانگاه‌ها و پزشکان بر اساس تعداد زائرین مستقر در هتل تنظیم شده است.

مرعشی با بیان اینکه هتل‌هایی که بیش از دو هزار زائر دارند، سه درمانگاه در هتل مستقر کرده‌ایم و بیمارستان‌های ما در مکه و مدینه خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌دهند، تاکید کرد که در مکه به میزان هتل‌ها درمانگاه داریم. به طوری که در مکه 60 هتل و 60 درمانگاه و یک بیمارستان شبانه‌روزی داریم. در مدینه نیز شش درمانگاه به اضافه یک بیمارستان داریم.

وی درباره میزان داروهای ارسال شده به حج نیز توضیح داد: امسال 20 تن دارو برای ارسال آماده شده بود که همه آنها در حال حاضر ارسال شدند و روز سه‌شنبه ترخیص و در درمانگا‌ها مستقر می‌شوند. همچنین داروهای یخچالی دیروز به جده فرستاده شده و سه‌شنبه همه داروهای ما از فرودگاه جده ترخیص می‌شوند. ضمن اینکه ما از قبل هم داروی کافی در آنجا داشتیم.

وی درمورد نحوه اعزام پزشکان به حج گفت: همه پزشکان به صورت یکجا اعزام نمی‌شوند، بلکه اعزام آنها به تدریج و به همراه زائرین است و تا کنون 60 نفر از کادر پزشکی ما به حج اعزام شدند.

  • داروهای برگشتی ایران از عربستان در مرحله کنترل کیفیت

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت داروهای ارسالی ایران به حج که برگشت خورده بود، افزود: این داروها از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ترخیص شدند و در انبارهای ما نگهداری می‌شوند. این داروها از سوی تیمی مورد ارزیابی قرار گرفته و کنترل کیفیت می‌شوند. چنانچه مشکلی در سلامت آنها نباشد، استفاده خواهند شد و در صورت داشتن مشکل معدوم می‌شوند.

مرعشی در تشریح علت ممانعت ورود داروهای ایران از سوی عربستان، گفت: دلیل این ممانعت زمان ارسال داروها بود. عربستان به ما گفت که از قبل اعلام کردیم که باید داروها در یک فرجه زمانی از 15 شوال تا 30 ذی‌القعده ارسال شوند، اما بخشنامه این موضوع خیلی دیر به دست ما رسید و قبل از اینکه بخشنامه به دستمان برسد، داروهایمان را ارسال کرده بودیم.

وی با بیان اینکه ممانعتی جهت ورود داروهای جدید از سوی کشور عربستان نبوده است، گفت: در حال حاضر 20 تن دارو را ارسال کرده‌ایم.

  • توصیه هلال‌احمر به زائرین خانه خدا

مرعشی در پایان تاکید کرد: توصیه ما به زائرانی که هنوز اعزام نشدند و مکررا هم گفته شده، این است که آنها داروهای مصرفی و خاص خود را به میزان کافی، برای مدت 35 روز با نسخه پزشک که به انگلیسی نوشته شده و با مهر پزشک است، به همراه داشته باشند.

وی افزود: مثلا کسانی که به بیماری‌های دیابت، فشارخون و... مبتلا هستند، داروهای خود را برای این مدت با نسخه پزشک که میزان مصرف دارو و تعداد داروها را با مهر پزشک و با زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. در این صورت با ممانعتی جهت ورود داروها به عربستان مواجه نخواهند شد.

کد خبر 305137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha