همشهری آنلاین: بزرگترین نیروگاه خورشیدی در کالیفرنیا به زودی جایگزینی در آنسوی جهان پیدا خواهد کرد، زیرا قرار است تا ۱۸ ماه دیگر نیروگاهی عظیم‌تر در هندوستان بنا شود.

نیروگاه خورشیدی

براساس گزارش ساينس الرت، نيروگاه خورشيدي جديد قرار است در استان مركزي ماديا پرادش بنا شود. اين نيروگاه 750 مگاواتي در زميني باير كه به دولت هند تعلق دارد بنا خواهد‌شد و پس از تكميل، بزرگترين نيروگاه خورشيدي جهان به خروجي 392 مگاوات برق كه در صحراي موهاوي در كاليفرنيا در دست تكميل است،‌ در برابر آن ذره‌اي ناچيز خواهد‌بود.

به گفته راجندرا شوكلا وزير انرژي ماديا پرادش به زودي مناقصه بين‌المللي براي احداث اين نيروگاه خورشيدي در زميني به وسعت 1500 هكتار آغاز خواهد شد و قرار است بهره‌برداري از آن تا سال 2017 آغاز شود.

هفته گذشته نيز استان كوچين اعلام كرد قصد دارد فرودگاه بين‌المللي خود را به نيروگاهي خورشيدي تبديل كند كه تا ماه مي 2016 نزديك به 46 هزار و 150 صفحه خورشيدي نصب خواهد شد و از انرژي اين صفحه‌ها علاوه بر جلوگيري از انتشار 300 هزار تن دي‌اكسيد كربن، برق سالانه مورد نياز 10 هزار خانه مسكوني را تامين خواهد‌كرد.

اين دو پروژه بخشي از تلاش هندوستان در راستاي دست‌يابي به هدف سالانه 175 هزار مگاوات برق تا سال 2022 هستند. با در نظر گرفتن سالانه 300 روز صاف و آفتابي در هندوستان، قابليت‌هاي انرژي خورشيدي اين كشور سالانه نزديك به پنج هزار تريليارد كيلووات بر ساعت تخمين زده مي‌شود از اين رو تنها عاملي كه اين كشور را از دستيابي به چنين حجم كلاني از انرژي بازداشته،‌زيرساختار‌ها هستند.

البته اين آمار تنها به بهره‌برداري از فضاي خشكي هندوستان اختصاص دارد،‌ درصورتي كه اين كشور به بهره‌برداري از انرژي خورشيدي از سطح آب‌ها نيز رو آورد، قابليت توليد انرژي پاك در اين كشور افزايشي قابل توجه خواهد‌يافت.

کد خبر 304965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha