همشهری آنلاین: اضطراب حین سخنرانی (stage anxiety) ممکن است مانع از کارکرد بهینه شما در مواقعی شود که باید سخنانی را برای جمعی ایراد کنید.

microphone

توجه به اين نكات مي‌تواند به پيشگيري و تسكين اضطراب سخنراني كمك كند.

  •  به جای تمرکز بر خودتان و ترس‌‌تان به اهداف حقیقی‌تان - در میان گذاشتن چیزی ارزشمند با حضار متمرکز کنید.
  • ترساندن خودتان را با افکاری درباره اینکه ممکن است سخنرانی‌تان خراب شود، متوقف کنید. به جای آن بر تصاویر و افکاری متمرکز شوید که آرامش‌بخش و اطمینان‌دهنده باشند.
  • افکاری که باعث تردید شما نسبت به خودتان و کاهش اعتماد به نفس می‌شوند را به ذهنتان راه ندهید.
  • تمرین‌های برای آسودگی و آرامش ذهن و بدنتان می‌شود، انجام دهید، مانند تنفس عمیق، شل کردن عضلات
  •  ورزش کنید، غذای مناسب بخورید و از عادات سبک زندگی سالم پیروی کنید. مصرف کافئین و قند را تا جایی که ممکن است محدود کنید.
  • موفقیت خود را به تصور درآورید. همیشه بر نقاط قوت و توانایی غلبه بر موقعیت‌های چالش‌برانگیز متمرکز شوید.
  •  از پیش مطالبی را که باید بیان کنید، آماده کنید و آن‌ها را با صدای بلند بخوانید تا صدای خودتان را بشنوید.
  • با حضار ارتباط برقرار کنید. لبخند بزنید و به مخاطبان سلام کنید، آنان را به‌صورت دوستان تصور کنید، نه دشمنانتان.
  • در وضعیتی متکی‌به‌خود و مطمئن بنشینید یا بایستید. با حضار به‌طور صمیمانه و گشوده برخورد کنید و با آن‌ها تماس چشمی برقرار کنید.
  • از تلاش برای کامل و بی‌عیب و نقص بودن دست بردارید و بدانید که اشتباه کردن اشکالی ندارد. طبیعی باشید، خودتان باشید.

HealthDay

کد خبر 304928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =