مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

به پاس نیم قرن فعالیت هنری نقاش و معمار زبردست و پرآوازه لاهیجانی، تمبر یادبود استاد حسین محجوبی، طراح و معمار بوستان زیبای ساعی عصر جمعه ۶ شهریور با حضور جمعی از اهالی هنر و چهره‌های فرهنگی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

نمایشگاه

به گزارش همشهري، احمد مسجدجامعي عضو شوراي اسلامي شهر تهران، مجيد ملانوروزي مديركل تجسمي ارشاد، امير عبدالحسيني، اسماعيل فلاح‌خير، غلامحسين اميرخاني، علي‌اكبر صادقي، علي شيرازي، فرزاد موتمن، نصرالله افجه‌اي، خسرو و گيزلا سينايي، هادي سيف، خواهر سهراب سپهري و... حاضران در اين مراسم هستند و پس از آن نمايشگاه مرور 30اثر نقاشي محجوبي آغاز به‌كار مي‌كند. اين نمايشگاه تا 16شهريور در نگارخانه شماره يك ارسباران ادامه دارد.

نگارخانه آناهيتا اين روزها ميزبان نمايشگاهي است به نام «نيستن» و در آن ۳۰ اثر از ۱۵ هنرمند با موضوع مشترك مرگ به نمايش درآمده است. نيستن همزمان آثار هنرمندان جوان و پيشكسوت را در معرض ديد علاقه‌مندان قرار داده و هنردوستان مي‌توانند تا 13شهريور در آن علاوه بر تابلوهاي نقاشي، آثار فوتومونتاژ، فيلم كوتاه و اينستاليشن را هم به تماشا بنشينند. آناهيتا در خيابان قائم‌مقام فراهاني، پايين‌تر از خيابان شهيد ‌مطهري، كوچه شبنم، شماره 3واقع شده است.

نمايشگاه خوشنويسي «صلح و سلام» مجموعه آثار هادي دربان حسيني است كه در فرهنگسراي نياوران به نمايش درآمده است و هنرمند كوشيده در آثار خود سيماي صلح را در اشعار بزرگان ايران و جهان به تصوير بكشد. در ۳۳ تابلوي او از جملات و آيات قرآن و نهج‌البلاغه و اشعار بزرگاني چون فردوسي، سعدي، حافظ، شفيعي كدكني، برتولت برشت، جبران خليل جبران و... براي روايت مفاهيم مرتبط با موضوع صلح استفاده شده است. صلح و سلام تا 6شهريور برپاست.

نمايشگاه نقاشي‌هاي هنرمند خودآموخته منور رمضاني موسوم به «ننه حسن» آخرين جمعه مرداد در نگارخانه شيرين افتتاح شد و تا 11شهريور ميزبان هنردوستان است. در اين نمايشگاه 20تابلوي نقاشي از هنرمند 75ساله به نمايش و فروش گذاشته شده است. ننه حسن پس از آنكه توان قالي بافتن را از دست داد، به نقاشي روي آورد و سال گذشته نمايشگاه آثار او با استقبال مواجه شد. نگارخانه شيرين در خيابان كريمخان زند، خيابان سنايي، كوچه 13، شماره 5قرار دارد.

کد خبر 304911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha