همشهری‌آنلاین: معاون حمل و نقل شهرداری تهران از بهره‌برداری خط ۳ مترو تهران تا نیمه شهریورماه خبر داد و گفت: با بهره‌برداری نیمه شمالی این خط، حدود ۱۸ کیلومتر به خطوط مترو تهران اضافه می‌شود.

ايسنا نوشت: تشکری هاشمی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری ستاد استقبال از مهر، افزود: خط سه مترو تهران تا نیمه شهریور سال جاری از آزادگان تا شهرک قائم به بهره‌برداری می‌رسد و بی‌تردید این موضوع تحول بسیار بزرگی در حمل و نقل عمومی شهر تهران خواهد بود.

وی به تزریق حداقل 200 دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اشاره کرد و یادآورشد: پیش‌بینی می‌کنیم بین 200 تا 260 دستگاه اتوبوس دو کابین به ناوگان اتوبوسرانی تهران تا ابتدای سال تحصیلی 94 - 95 افزوده شود.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به ورود دو میلیون دانش‌آموز به 5000 مرکز آموزشی در سطح شهر تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی امسال گفت: این حجم از دانش‌آموزان برای ورود به مراکز آموزشی تغییرات جدی را در روند ترافیکی شهر تهران به وجود می‌آورند و در برخی معابر تا 25 درصد به ترافیک افزوده می‌شود. امیدواریم با تلاش و هماهنگی که میان دستگاه‌های ذی‌ربط ایجاد شده است و با حمایت و پشتیبانی شهروندان بتوانیم در آغاز سال تحصیلی از ترافیکی روان برخوردار شویم و معلمان و دانش‌آموزان باید سر موقع در کلاس‌های درس حاضر شوند.

تشکری هاشمی تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع سلامت و ایمنی دانش‌آموزان است. برهمین اساس تمامی دستورالعمل‌ها و اقدامات پیش‌رو با نگاه ایمنی دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

وی به فعالیت پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران اشاره کرد و گفت: بی‌تردید اقدامات پلیس راهور نقش و اهمیت بسیاری دارد و در گام اول اقدامات پلیس زمینه‌ساز آغاز به‌یادماندنی سال تحصیلی جدید خواهد بود و در مرحله بعد سایر بخش‌های شهرداری تهران و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توانند سال تحصیلی جدید را با خاطره‌ای خوب برای دانش‌آموزان آغاز کنند.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران درخصوص آموزش رانندگان تاکسی در سطح شهر تهران نیز گفت: تاکنون 48 هزار راننده تاکسی در سطح شهر تهران آموزش‌های لازم درخصوص ایمنی را دیده‌اند و امیدواریم تا آموزش 78 هزار راننده تهران این آموزش‌ها ادامه پیدا کند. قطعا در این آموزش‌ها رانندگان سرویس مدارس به طور ویژه در نظر گرفته شده‌اند.

تشکری هاشمی همچنین به سرویس‌های ویژه معلولان و جانبازان اشاره کرد و افزود: این موضوع بیش از پیش مورد توجه شهرداری تهران قرار گرفته و در همین راستا به زودی از اتوبوس‌های ویژه‌ای نیز برای انتقال معلولان و جانبازان استفاده خواهیم کرد. همچنین درخصوص سرویس دانش‌آموزان استثنایی نیز امسال نیز همانند سال گذشته این سرویس‌ها رایگان توسط شهرداری تهران به دانش‌آموزان خدمات ارائه خواهند داد.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با تاکید بر اجرای طرح خط سفید با نگاه انضباط بخشی به ترافیک سطح شهر تهران گفت: رانندگان عزیز باید بدانند گذرگاه عابر پیاده باید خط قرمز همه ما باشد. حرکت بین خطوط با توجه به اینکه بیشتر آمار تصادفات به این موضوع مرتبط است، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: رانندگان باید خط ایست در حریم تقاطع‌ها را خط قرمز خود بدانند و ما نیز انتظار داریم همه این موارد ساده اما تاثیرگذار را رعایت کنند و از تمامی سیستم‌های نوین برای نظارت بر این امر استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 304889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha