همشهری‌آنلاین: وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد شبکه خبری بی‌بی‌سی با تبلیغات نوشتاری و دیداری از حزب ممنوعه کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به صورت آشکار از تروریسم حمایت کرده است.

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای گفت: چنین پوشش‌های خبری از یک سازمانی که از سوی بسیاری از کشورها خصوصا کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته است، حمایت آشکار از تروریسم است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری حریت، در ادامه این بیانیه آمده است: بی‌بی‌سی، پ.ک.ک را یک سازمان بی‌گناه به تصویر می‌کشد که علیه سایر سازمان‌های تروریستی فعالیت دارد و مردم را برای پیوستن به آن ترغیب می‌کند .اين موضوع تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست.

این اولین بار نیست که مقام‌های ترکیه از رسانه‌های انگلیسی براي اطلاع‌رساني درباره حزب کارگران کردستان ترکیه انتقاد می‌کنند. این سازمان از سوی بسیاری از نهادهای بین‌المللی، اتحادیه اروپا و آمریکا و نیز ترکیه به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

در سال 2005 ،رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر وقت و رئيس‌جمهور فعلي ترکیه به دلیل این‌که بی‌بی‌سی اعضای پ.ک.ک را به جای تروریست، شبه‌نظامی و چریک توصیف کرده بود، از اين رسانه انتقاد کرد.

وزارت خارجه ترکیه در ادامه گفت: سازمان تروریست پ.ک.ک تنها در ماه گذشته 64 تن را قتل‌عام و 350 تن را زخمی کرد و 16 تن را ربود. آنها طی یک‌ماه به خطوط راه‌آهن و سدها و به زیرساخت‌های حمل و نقل و خودروها آسیب رساندند.نحوه خبررساني شبکه خبری بی‌بی‌سی نشانه محکمی است که ثابت می‌کند سازمان‌های تروریستی با چنین رویکردهای غیرمسئولانه و ریاکارانه از سئي آنها حمایت می‌شوند.

کد خبر 304608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha