شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کوله‌پشتی‌ها وسیله‌ای راحت برای دانش‌آموزان برای انتقال وسایلشان هستند. اما کارشناسان می‌گویند اگر به‌درستی به کار نروند،‌ می‌توانند باعث آسیب‌دیدگی پشت، گردن و شانه بچه‌ها شوند.

 backpack

افزایش استفاده از کوله‌پشتی در سال‌های اخیر در میان دانش‌آموزان، باعث افزایش شکایت از کمردرد، گردن درد و شانه درد در میان کودکان کم‌سن شده است.

کوله‌پشتی نیاید وزنی بیشتر از 5 تا 10 درصد وزن کودک داشته باشد. همچنین کوله‌پشتی هرگز نباید پهن‌تر یا درازتر از پشت بچه باشد. همچنین کوله‌پشتی نباید بیش از 10 سانتی‌متر پایین‌تر از خط کمر آویزان باشد.

لازم است که کوله‌پشتی نوار شانه‌ای پهن، بالشتک دار و قابل تنظیمی داشته باشند، و کودکان همیشه باید هنگام استفاده از کوله‌پشتی از هر دو بند آن استفاده کنند.

همچنین مهم است که دیواره پشتی کوله‌پشتی بالشتک دار باشد تا به‌این‌ترتیب کودک هنگام حمل آن احساس راحتی کند و هم مانع از فرورفتن لبه‌های تیز اشیایی مانند مداد، خط‌کش، کتاب‌ها و سایر ملزومات مرسی به درون پشتش شود.

کوله‌پشتی را انتخاب کنید که درونش چندین بخش و محفظه جداگانه باشد، تا آسان‌تر به‌طور کارآمدی وسایل متفاوت را درون آن قرار داد. وسایل نوک‌تیز یا حجیم را از بخشی از کوله که روی پشت کودک قرار می‌گیرد، دور نگهدارید.

یک‌راه محدود کردن وزن کوله‌پشتی این است که از آموزگار کودکتان بخواهید تا به او اجازه دهد سنگین‌تر کتاب‌ها یا وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ را در مدرسه باقی بگذارد، و فقط مواد خواندنی سبک‌تر را با خود به خانه ببرد.

HealthDay

کد خبر 304581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha