همشهری آنلاین: اسامی برخی واحدهای تولیدی تنقلات ترش اعم از انواع لواشک و زغال اخته که به دلیل جعل و نداشتن اسناد بهداشتی، غیرمجاز شناخته شده‌اند، اعلام شد.

اسامی لواشک‌های غیربهداشتی

به گزارش مهر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: واحدهای توليدی مواد غذایی كه نام‌شان در پی می‌آيد به علت جعل یا نداشتن اسناد بهداشتی اداره كل فرآورده‌هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو غيرمجاز شناخته مي‌شوند.

پیرو این اطلاعیه انواع میوه‌های فرآوری شده لواشک با نام تجاری کاوشکران شکوه سبز، لواشک میوه‌ای با نام تجاری دادلی، لواشک زردآلو و آلبالوی شرکت شهد دانه خوی با نام تجاری ترش آلان و لواشک رولی با نام تجاری ترشان، غير مجاز و تقلبی هستند.

بنابر اعلام پايگاه اطلاع‌رساني سازمان غذا و دارو، همچنين آلوچه و برگه تولیدی شرکت زرین ترش با نام تجاری زرین ترش، لواشک با نامهای تجاری ملیس، چلچله، باغشان امید، گل بین، سانا، پاک گل و پایلا، لواشک نی‌دار با نام تجاری پرهام، آلوچه تولیدی ملک زاده با نام تجاری دلتا، آلوچه فراوری شده با نام‌های تجاری ارغوان و تک ستاره و لواشک لوله‌ای با نام تجاری ستاره ماهان را محصولات تقلبي و غيرمجاز معرفی کرد.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با نام بردن از زغال اخته صنایع غذایی هانی ترش با نام تجاری هانی ترش، آلوچه و زغال اخته با نام تجاری الوسان به عنوان ديگر محصولات غيرمجاز، از كساني كه محصولات نامبرده را در سطح عرضه مشاهده مي‌كنند خواست روابط عمومي سازمان غذا و دارو، معاونت‌هاي غذا و داروي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور يا نيروي انتظامي را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوري آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

شماره تلفن ۶۶۴۰۵۵۶۹ روابط عمومی سازمان غذا و دارو آماده دريافت اطلاعات در خصوص مراکز عرضه فرآورده‌های غير‌ مجاز است.

کد خبر 303961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha