همشهری آنلاین: رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ۹۰ درصد بیمارستان‌های کشور دستگاه بی‌خطرسازی زباله را نصب و فعال کرده‌اند اما ۱۰ درصد نواقصی دارند که به آنها تذکر داده شده است.

تذکر وزارت بهداشت به ۱۰درصد بیمارستان‌ها برای بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی

به گزارش ايرنا، خسرو صادق نیت روز چهارشنبه با بیان این که 100 درصد بیمارستان‌های دولتی و خصوصی کشور مطابق استانداردهای تعریف شده، تفکیک زباله‌های عادی از بیمارستانی را در مبدا انجام می‌دهند افزود: البته تخلف در هر جایی ممکن است وجود داشته باشد که اگر به وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش شود، با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: بیش از 90 درصد بیمارستان‌های کشور سیستم بی‌خطرسازی زباله را نیز نصب کرده و فرآیند بی‌خطرسازی را به طور کامل انجام می‌دهند.

وی افزود: 10 درصد بیمارستان‌های کشور در زمینه بی‌خطرسازی زباله نواقصی دارند که به آنها تذکر و مهلت داده شده که نواقص را برطرف کنند.

صادق نیت درباره روش بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی توضیح داد: عمده بیمارستان‌های کشور برای امحا و بی‌خطرسازی زباله از روش اتوکلاو (بی‌خطر سازی و استریل کردن در دمای و فشار بالا با بخار آب) یا روش امحا به کمک مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که روش‌های مورد تأیید وزارت بهداشت هستند.

حدود 750 بيمارستان در کشور فعالیت می‌کنند که 540 مرکز آن بیمارستان دولتی است.

کد خبر 303746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha