مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکول بار دختر ۱۲ ساله‌ای که در یک کاروان زندگی کولی‌واری در انگلستان دارد، در آزمون هوش توانست امتیاز ۱۶۲ را به دست آورد، یعنی دو امتیاز بالاتر از البرت اینشتین و استفان هاوکینگ.

هوش

براساس گزارش ساينس الرت، پدر اين دختر نوجوان با توجه به حافظه قوي فرزندش تصميم گرفت او را در تست هوش منسا شركت دهد زيرا تصور مي‌كرد توانايي ذهني او به وي اجازه حضور در منسا،‌ انجمن بين‌المللي تيزهوشان را خواهد‌داد،‌انجمني كه تنها به افرادي با هوش بالا اجازه عضويت خواهد‌داد. امتياز يك نابغه در اين تست بالاي 140 بوده و ميانگين امتياز نيز 100 است.

با اين‌همه امتياز 162 بار به اين معني نيست كه او از اينشتين يا هاوكينگ يا هركسي كه امتياز پايين‌تري از او گرفته، باهوش‌تر است زيرا در سال‌هاي اخير عصب‌شناسان اثبات كرده‌اند كه تست‌هاي هوش تصوير حقيقي از هوش افراد را نمايش نمي‌دهند.

اگرچه اين تست مي‌تواند ميزان حافظه، توانايي محاسبات رياضي، استدلال كلامي و منطق را نمايش دهد، مطالعات نشان داده‌اند اين تست‌ها در پيش‌بيني هوش كلي كه نيازمند همگام‌سازي بخش‌هاي مختلفي از مغز انسان‌است، ناقص عمل مي‌كنند.

با اين‌همه انجمن منسا همچنان براي انتخاب اعضاي بر تست خود به شدت اتكا دارد. اين انجمن درحال حاضر بيش از 120 هزار عضور در سرتاسر جهان دارد كه 35 درصد از آنها را زنان و هشت درصد را كودكان تشكيل داده‌اند. اما نتيجه آزمون نيكول بار به گفته انجمن منسا او را در گروه يك‌درصد برتر انجمن قرار داده‌است.

کد خبر 303719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha