پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف میزان زیادی از کربوهیدرات‌های تصفیه شده ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را در فرد افزایش دهد.

کربوهیدرات‌های تصفیه شده افسرده کننده هستند

به گزارش ايسنا، مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده که به طور مثال در نان سفید و برنج سفید موجود است، می‌تواند بروز اختلالات روحی و روانی را در فرد به همراه داشته باشد.

به گفته محققان همچنین افرادی که از میزان قابل توجهی سبزیجات، میوه‌ها و فیبرهای خوراکی استفاده می‌کنند، احتمال ابتلا به افسردگی در آنان کاهش پیدا می‌کند.

در این مطالعه که روی 70 هزار زن 50 تا 79 سال انجام گرفت، مشخص شد بین مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده و افزایش خطر ابتلا به افسردگی ارتباط وجود دارد؛ هر چند که رابطه علت معلولی آن دو مورد تایید قرار نگرفته‌ است.

«جیمز گانگویچ» نویسنده این تحقیق از دانشگاه کلمبیا در نیویورک گفت: مشخص است افرادی که از افسردگی رنج می‌برند بیشتر تمایل دارند تا از انواع کربوهیدرات‌ها مصرف کنند. همچنین در این بررسی قصد داشتیم به این نکته دست پیدا کنیم که آیا مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده موجب افزایش خطر ابتلا به افسردگی میان زنانی که سابقه مشکلات روانی ندارند، می‌شود؟.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند هر چه میزان مصرف کربوهیدارت‌های تصفیه شده بیشتر باشد، خطر ابتلا به افسردگی هم بیشتر می‌شود.

کد خبر 303703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha