شرایط سنی و چگونگی محاسبه سنوات متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد.

رئيس مركز برنامه‌ريزي نيروي انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه افرادي بايد استخدام شوند كه حتما بومي محل پذيرش باشند گفت: سقف سني براي فوق ديپلم 25سال، ليسانس 30سال و فوق‌ليسانس 35سال درنظر گرفته مي‌شود و مدت خدمت سربازي نيز به اين سال‌ها اضافه خواهد شد. در مورد كارمندان دولت، مربيان پيش‌دبستاني و آقاياني كه خدمت سربازي دارند، زمان خدمت آنها از آنچه در اطلاعيه آمده كسر مي‌شود.

وي در پاسخ به خبرگزاري فارس مبني بر اينكه اگر سن مربيان پيش‌دبستاني از آنچه در اطلاعيه اعلام شده بيشتر باشد، مي‌توانند در آزمون استخدامي آموزش و پرورش شركت كنند، گفت: در اين شرايط اگر مربيان پيش‌دبستاني، سابقه كاري‌ خود را در اين شغل جمع كرده و از ميزان سن‌شان كم كنند و عدد به‌دست آمده بالاتر از ميزان اعلام شده باشد، امكان شركت در آزمون را ندارند. به‌عنوان مثال اگر فردي 30سال سن و داراي ليسانس باشد و قبلا 5سال مربي پيش‌دبستاني بوده است، مجموع سن او 25 سال لحاظ مي‌شود و چون از سن اعلام شده كمتر است، در نتيجه مي‌تواند در آزمون شركت كند. البته سنوات افراد شاغل در شركت‌هاي خصوصي و سنوات معلماني كه با مدارس غيردولتي قرارداد داشته‌اند هم پذيرفته نمي‌شود.

  • مشخص نشدن شاخص‌هاي رتبه‌بندي

همزمان، معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش نيز با بيان اينكه رتبه‌بندي فرهنگيان براساس يكسري شاخص‌ها اعلام مي‌شود، گفت: اين شاخص‌ها هنوز در شوراي توسعه مطرح نشده است و اگر نهايي شود پس از اعمال اين شاخص‌ها، رتبه‌بندي انجام خواهد شد.

سيد محمد بطحايي از افزايش ۱۵تا ۵۰ درصدي حق شغل فرهنگيان با اجراي لايحه رتبه‌بندي خبر داد و افزود: افزايش حقوق فرهنگيان به اينكه آنان در چه رتبه‌اي قرار مي‌گيرند بستگي دارد.

کد خبر 303441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha