یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

تیزیانا چیاواردینی: ایران پس از تفاهم هسته‌ای چهره کاملا متفاوت با گذشته در خارج از آن کشور یافته است. ایران برای مدتی طولانی قربانی ترس بود و اکنون جای خوشحالی دارد که این کشور با چهره مثبت خود در صدر رسانه‌های جهان قرار گرفته است.

تیزیانا چیاواردینی

بايد از دولت ايران و حاكميت اين كشور قدرداني كرد كه ايران امروز تبديل به يكي از جذاب‌ترين مكان‌هاي جهان براي بازديد گردشگران است و گردشگري به‌طور حتم يكي از بهترين شاخه‌هاي كسب و كار در ايران خواهد شد.

گردشگران خارجي اكنون علاقه زيادي به مشاهده هتل‌هاي آماده ميزباني از آنها در ايران را دارند. آنها همچنين مي‌توانند نسل جديدي از ميزبانان را مشاهده كنند كه با زبان انگليسي آشنا هستند. البته بهترين راه براي تبليغ و ترويج سفر به ايران نيز تبليغ از راه اينترنت است.

كمپيني كه اكنون با عنوان #Mustseeiran فعاليت مي‌كند تلاش خوبي براي بهبود وضعيت گردشگري ايران است. ايتاليايي‌ها اين كمپين را به خوبي مي‌شناسند. آن را دنبال مي‌كنند و تصاوير ناشناخته از ايران را كه در اين كمپين اينترنتي منتشر شده‌است در توئيتر و فضاي اينترنتي بازنشر مي‌كنند. در واقع همين كمپين بود كه خود من را با نقاط ناديده ايران آشنا كرد.

گردشگران خارجي مطمئنا مي‌توانند با برداشته شدن تحريم‌هاي اقتصادي در داخل ايران نيز از كارت‌هاي اعتباري استفاده كنند. مشكل ناتواني در استفاده از كارت‌هاي اعتباري يك مانع جدي براي گردشگران خارجي بود كه آنها را در سفر به ايران دچار سختي كرده بود. گردشگراني كه به ايران سفر مي‌كنند نيز هرگز به‌دنبال مسائل خلاف سنت‌هاي ايراني نيستند. چون با قوانين اسلامي و فرهنگ ايران آشنا هستند.

در نتيجه در شرايط جديد اگر ايران واقعا به‌دنبال توسعه گردشگري باشد بايد ورود گردشگر خارجي به كشور را تسهيل كند. دسترسي آزاد به اينترنت را فراهم كند و جايگاه خود را در رسانه‌هاي بين‌المللي حفظ كند.

* تيزيانا چياوارديني روزنامه‌نگار ايتاليايي در روزنامه ريپابليكا ايتالياست كه يادداشت اختصاصي براي روزنامه همشهري نوشته است . او همچنين يك انسان‌شناس فرهنگي است و رياست انجمن انسان‌شناسي آنسيس را عهده‌دار است.

کد خبر 303433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha