مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

تقلیل و تغییر جنس زباله به‌صورت قابل بازیافت در طبیعت در راستای دستیابی به شعار آسمان آبی زمین پاک باید در اولویت زندگی شهروندان قرار گیرد.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمين ميثم امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، رويكرد مديريت شهري در راستاي ارتقاي فرهنگ شهروندي «طرح آسمان آبي و زمين پاك» را با تأكيد بر 2مقوله خط سفيد و مديريت پسماند مطرح كرده كه يكي از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده دراجراي هرچه مؤثرتر اين طرح، بررسي علمي ابعاد و راهكارهاي دستيابي به اهداف در قالب برگزاري همايش علمي است. وي با اشاره به سند توسعه پيشرفت فرهنگي اجتماعي شهر تهران گفت: در اين سند شهر معيار و شهر امن با تكيه بر شهر، شهروند، مديريت شهري و قوانين تعريف شده كه برايند اين عوامل رفتارهاي معيار در جامعه را رقم مي‌زند.

امرودي ويژگي‌هاي شهر معيار و امن را برشمرد و گفت: اين الگوها شامل امنيت اجتماعي مطلوب، پربارسازي اوقات فراغت شهروندان، شكوفايي خلاقيت‌ها، آموزش و تعالي مردم، تضمين سلامت اجتماعي روحي، معنوي، جسمي داراي محلي مناسب براي عبادت و زاد‌وولد و كسب حلال و آرامش و آسايش شهروندان است. معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تأكيد كرد: ما به‌دنبال شهري هستيم كه شهروندان بتوانند در كنار هم، سالم و با نشاط و در محيطي اسلامي، انقلابي، ايراني و پويا با آرامش زندگي كنند تا شاهد شهري الگويي باشيم.

وي خودكنترلي را ازجمله فاكتورهاي لازم براي شهروندان در حوزه خط سفيد، حوزه پسماند و ساير قوانين شهري دانست و افزود: به فرموده مراجع عظام تبليغ، تكرار و رعايت قوانين از سوي مسئولين در عرصه فرهنگي در اولويت قرار دارد و متضمن موفقيت در عرصه فرهنگ‌سازي‌ و رفتارسازي در بين شهروندان است كه در حوزه خط سفيد و تقليل پسماند نيز بايد براي اثربخشي از اين روش‌ها بهره برد. امرودي با اشاره به رفتار معيار در زمينه ترافيك و زباله گفت: حق مسلم شهروندان است كه در فضايي پاك، تميز و هوايي مناسب زندگي كنند و خود مردم نيز بايد در اين زمينه با مديريت شهري همكاري كنند. ايجاد آسمان آبي و زمين پاك جز با عزم ملي مردم امكان پذير نيست.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با تأكيد بر لزوم مديريت سفرهاي درون شهري گفت: روزانه ۱۷ ميليون سفر در تهران رخ مي‌دهد كه ۸ ميليون سفر با وسيله حمل‌ونقل عمومي است كه بسياري از اين سفرهاي غيرضروري به افزايش بار ترافيكي، اسراف در هزينه سوخت، استهلاك وسايل نقيه، هدررفت انرژي و ساير آسيب‌ها منجر مي‌شود.

وي بر لزوم اصلاح سبك رانندگي، استفاده از وسايل نقليه مناسب و فراهم‌سازي‌ زيرساخت‌هاي شهري در زمينه ترافيك تأكيد كرد و گفت: 80درصد از سهم آلودگي تهران مربوط به ترافيك است. امرودي با اعلام اينكه 10درصد تصادفات به‌دليل تغيير ناگهاني مسير حين رانندگي است، افزود: براساس آمارهاي موجود متأسفانه 30درصد از بار ترافيك ناشي از عدم‌رعايت خط سفيد است.

کد خبر 303331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha