پس از ماجرای فرودگاه جده، اعزام عمره‌گزاران به عربستان از فروردین امسال متوقف شده‌ و آنطور که دیروز رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری خود اعلام کرد، این سازمان فعلا برنامه‌ای برای اعزام عمره‌گزاران به عربستان ندارد.‌

حج

سعيد اوحدي درباره آخرين وضعيت عمره گفت: در جلسه اخير با وزير حج عربستان، موضوع عمره مطرح شد و تاكنون 2 جلسه‌ دادگاه 2 پليس خاطي عربستاني برگزار شده ولي هنوز جلسه سوم تشكيل نشده كه اميدواريم هرچه زودتر جلسه سوم تشكيل و نتيجه آن مشخص شود. وي تصريح كرد: خواسته ما اين است كه مجرمان به اشد مجازات محكوم شوند و پس از صدور رأي، در يك جلسه كارشناسي، تدابير لازم و جامع براي تأمين امنيت زائران ايراني اتخاذ شود و سپس ما درباره اعزام زائران تصميم‌گيري خواهيم كرد. البته وزارت حج عربستان به‌دنبال اين است كه به نتيجه قطعي برسد و مسئوليت پيگيري حادثه فرودگاه با وزارت امور خارجه است.

رئيس سازمان حج و زيارت همچنين در واكنش به تبليغاتي درباره اعزام زائران به عتبات عاليات با قيمت‌هاي پايين‌تر از قيمت كاروان‌هاي مجاز تأكيد كرد: اين شركت‌ها غيرمجاز بوده و معمولا دچار مشكلات امنيتي و اقامتي مي‌شوند.

اوحدي با اعلام اينكه اين مجموعه‌ها غيرمجاز هستند و مشكلات زيادي در حوزه اسكان و امنيت در كشور عراق براي زائران ايجاد مي‌كنند، هشدار داد: «آنها حتي در مواردي‌ به زائران غذا هم نمي‌دهند و در مواردي هم زائران را از مسيرهاي ناايمن كه حوادث امنيتي به‌دنبال داشته به عتبات برده‌اند.»

به گفته رئيس سازمان حج و زيارت 61هزار زائر از اول شهريور امسال به حج تمتع اعزام مي‌شوند كه از اين تعداد 53درصد زن و 47درصد مرد هستند و متوسط سن زائران 57سال است.

مسن‌ترين زائر 93ساله از سيرجان و جوان‌ترين زائر 6ساله از استان كهگيلويه و بويراحمد است. قرار است نخستين پرواز از فرودگاه امام(ره) در اول شهريورماه انجام شود و اعزام‌ها تا 26شهريور ادامه خواهد داشت. پرواز‌هاي برگشت حجاج نيز از 6تا 26مهر برقرار خواهند بود.

کد خبر 302310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha