مرد جنایتکار پس از قتل مردی در کرمان به یزد گریخت و با اجاره خانه‌ای در آنجا مخفی شد.

زندگي عجيب او اما شك همسايه‌ها را برانگيخت و به 3سال فرار او پايان داد. حدود 3سال پيش جنايتي در شهرستان رودبار استان كرمان رخ داد كه در جريان آن مرد جواني به ضرب گلوله به قتل رسيد. وقتي كارآگاهان پليس تحقيقاتشان را در اين زمينه شروع كردند معلوم شد كه اين جنايت به‌خاطر كينه‌اي قديمي رخ داده و قاتل مردي به نام مراد است. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مدت‌ها قبل از اين جنايت برادر مراد توسط فردي به قتل رسيد و از آن زمان مراد به‌دنبال قاتل برادرش مي‌گشت تا اينكه در نهايت وي را شناسايي و به همين دليل روز حادثه با يك قبضه سلاح كلاشينكف در كمين او نشست و در نهايت وي را به ضرب گلوله به قتل رساند.

با اين اطلاعات دستور بازداشت مراد صادر شد اما او پس از جنايت از كرمان گريخته بود و كسي از مخفيگاهش خبر نداشت. تحقيقات براي دستگيري اين مرد ادامه يافت و در اين مدت كارآگاهان پليس تمامي افرادي كه احتمال مي‌رفت با مراد در ارتباط باشند را زيرنظر گرفتند اما هيچ سرنخي از او به‌دست نيامد. جست‌وجو براي دستگيري قاتل فراري ادامه داشت اما با گذشت 3سال از جنايت از او خبري نبود. كيلومترها آنطرف‌تر از جايي كه جنايت در آنجا رخ داده بود، ساكنان كوچه‌اي در يكي از محله‌هاي شهر يزد كه از مدت‌ها قبل به يكي از همسايه‌هايشان مشكوك شده بودند تصميم گرفتند پليس را در جريان قرار دهند.

چرا كه همسايه‌ آنها مردي بود كه هيچ‌كس او را نمي‌شناخت. هيچ رفت‌وآمدي به خانه‌اش نمي‌شد و اين مرد بيشتر اوقات در خانه بود و حتي سر كار هم نمي‌رفت. نحوه زندگي اين مرد به‌گونه‌اي بود كه به‌نظر مي‌رسيد وي در اين خانه ويلايي مخفي شده است و از ترس دستگير‌شدن از خانه بيرون نمي‌آيد. به همين دليل همسايه‌ها ماجرا را به پليس گزارش كردند و تيمي از كارآگاهان مأمور رسيدگي به اين ماجرا شدند. آنها خانه ويلايي را زيرنظر گرفتند و متوجه شدند مردي كه در آنجا زندگي مي‌كند مراد نام دارد و اهل كرمان است. در ادامه بررسي‌ها معلوم شد كه فردي با مشخصات مراد در فهرست افراد تحت تعقيب قرار دارد و متهم به ارتكاب قتل است. در چنين شرايطي دستور بازداشت مراد صادر شد و مأموران با ورود به خانه ويلايي او را دستگير كردند.

با دستگيري مرد جوان مشخص شد كه او همان قاتل فراري است كه 3سال قبل در شهرستان رودبار كرمان دست به جنايت مسلحانه زده بود. او در بازجويي‌ها گفت: مقتول كسي بود كه برادرم را مدت‌ها قبل به قتل رسانده بود. از زماني كه برادرم كشته شده به‌دنبال قاتلش بودم تا اينكه او را شناسايي كردم و 3 سال قبل با شليك گلوله وي را به قتل رساندم. پس از آن به يزد گريختم و با كمك آشنايان خانه‌اي اجاره كردم و همين‌جا مخفي شدم. در اين مدت نيز با پولي كه آشنايانم مخفيانه به دستم مي‌رساندند زندگي مي‌كردم تا اينكه دستگير شدم.

به گفته سرهنگ خالقي، رئيس پليس آگاهي استان يزد، بعد از اعترافات مرد جنايتكار براي او قرار قانوني صادر شد و وي براي تحقيقات تكميلي در اختيار پليس كرمان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 302028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha