همشهری آنلاین: شرکت فیات کرایسلر پس از آنکه محققان امنیت سایبری آسیب‌پذیری یکی از محصولات این شرکت در برابر حملات سایبری را به اثبات رساندند،‌ ۱.۴ میلیون خودرو خود را فراخواند.

جیپ

براساس گزارش BBC، نشريه وايرد هفته گذشته گزارش داد هكرها توانسته‌اند كنترل خودروي جيپ چروكي را از طريق اتصال به سيستم سرگرمي آنلاين اين خودرو به دست بگيرند. اكنون كرايسلر فراخوان داوطلبانه‌اي را اعلام كرده تا مالكان خودروهاي اين شركت براي به‌روزرساني نرم‌افزاري خودروهاي خود را تحويل شركت دهند.

اين شركت هك كردن خودروهايش را عملي تبهكارانه توصيف كرده‌است. چارلي ميلر و كريس والاسك متخصصان امنيت سايبر با انجام آزمايشي نشان دادند هكرها به راحتي مي‌توانند از راه دور كنترل جيپ چروكي را با اتصال به سيستم سرگرمي داخل خودرو به دست بگيرند. 

اين دو محقق سال‌ها است كه درحال مطالعه بر سيستم كنترل خودروهاي مختلف هستند و شيوه‌هايي را براي متحول ساختن آنها ارائه مي‌كنند. اين دو قرار است نتايج تحقيقات خود را ماه آينده در كنفرانس Def مطرح كنند. 

كمي پس از انتشار فراخوان خودروهاي كرايسلر اين شركت اعلام كرد بهره‌برداري از نقص فني كشف شده نيازمند دانش بالا و فني و دسترسي طولاني‌مدت به خودروهاي مورد نظر و زمان طولاني براي كدنويسي است و افزوده است كه دستكاري نرم‌افزارهاي محصولاتش عملي تبهكارانه‌است.

فراخوان شركت كرايسلر يك ميليون و 400 هزار نوع خودروي اين شركت را كه به سيستم uConnect كرايسلر مجهزند، در بر خواهد‌گرفت. اين خودروها تماما در آمريكا به فروش رسيده‌اند و خودروهاي به فروش رسيده در ديگر كشورها در محدوده فراخوان قرار ندارند.

کد خبر 301953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha