همشهری آنلاین: وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم، گفت:در حال نهایی کردن محتوا، منابع و تاریخ آزمون هستیم که امیدواریم در این هفته جزئیات قطعی اعلام شود.

به گزارش مهر، علی‌اصغر فانی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان زندان‌ها درباره زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه، اظهار کرد: در حال نهایی کردن محتوا، منابع و تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستیم.

وی افزود: امیدواریم تا پایان هفته جزئیات قطعی شود تا بتوانیم آن را اعلام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام داده ایم و برگزاری این آزمون نیز به سازمان سنجش و آموزش کشور واگذار شده است.

فانی در پاسخ به این پرسش که آیا قطعاً در این هفته مواد آزمون ابلاغ می‌شود؟ بیان کرد: امیدواریم این اتفاق بیفتد. تنها مباحث هماهنگی‌ها مانده و آنچه مربوط به ما باشد، مدت‌هاست که آماده کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان سنجش اعلام کرده است که آموزش و پرورش برای ما تنها نامه‌ای درباره هزینه اجرای آزمون ارسال کرده است، تصریح کرد: جلساتی را داشته‌ایم اما هماهنگی قطعی باید با سازمان سنجش انجام شود و سپس اعلام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره زمزمه‌های مربوط به برگزاری آزمون در آبان ماه نیز تصریح کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش یک مجوز خاص است که آن را دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: آزمون استخدامی جدای از آزمون ادواری سنجش محسوب می‌شود و این سازمان یک آزمون جداگانه برای آموزش و پرورش در تابستان برگزار می‌کند و افرادی که در این آزمون پذیرفته شوند، پس از گزینش و مصاحبه، یک دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان برای آشنایی با حرفه معلمی طی می‌کنند؛ این در حالی است که آزمون‌های استخدام‌های ادواری این‌گونه شرایط را ندارند.

فانی خاطرنشان کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگانی که گواهی معلمی دریافت کنند، به استخدام آموزش و پرورش درمی‌آیند.

کد خبر 301948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha