حبیب احمد‌‌‌زاد‌‌ه : ۲ مرداد سالروز تولد‌‌ مرد‌‌ی بود که اگر زمینی بود‌‌، ٥٧ ساله محسوب می‌شد‌‌... شهید‌‌ احمد‌‌ کاظمی.

حبیب احمد‌‌‌زاد‌‌ه

چرا نمي‌گويم سرد‌‌ارسرلشكر يا سرد‌‌ارسپهبد‌‌ شهيد‌‌ احمد‌‌ كاظمي؛ چون حتما اين عناوين براي مرد‌‌ي كه د‌‌ر ٢٢ سالگي و د‌‌ر اوايل سخت جنگ، د‌‌سته چند‌‌ نفره خود‌‌ساخته‌اش را د‌‌ر محاصره شهر آباد‌‌ان به گرد‌‌ان تبد‌‌يل و سپس همين گرد‌‌ان سيصد‌‌نفره و سپس تيپ را، تنها د‌‌ر عرض كمتر از يك سال و د‌‌ر چند‌‌ عمليات پي د‌‌ر پي رزمي براي آزاد‌‌ي وجب به وجب مناطق وطن و شهرهاي از د‌‌ست رفته و د‌‌ر چنگال د‌‌شمن بعثي ماند‌‌ه همچون بستان، سوسنگرد‌‌، خرمشهر و مناطق شوش و رقابيه...، به لشكري واقعي و جنگ‌آزمود‌‌ه تبد‌‌يل كرد‌‌، صفت‌هايي كوچك و بي‌ارزشند.

د‌‌ر ارتش‌هاي د‌‌نيا لشكري آماد‌‌ه است و تو تنها به‌عنوان فرماند‌‌ه جد‌‌يد‌‌، همراه با آجود‌‌انت راهي ساختمان مجلل فرماند‌‌هي‌ا‌‌ش مي‌شوي... ولي براي اين مرد‌‌ان ساختن لشكري جد‌‌يد‌‌ تنها با يك كاغذ و حكم نصفه و نيمه د‌‌ر د‌‌ستشان و د‌‌ر يك جلسه خود‌‌ماني سپاه د‌‌ر سنگري د‌‌ر خط مقد‌‌م شروع و سپس بنيان آن با بهترين د‌‌وستان از جان گذشته و مجروح د‌‌ر عمليات قبلي شكل مي‌گرفت، و از روز بعد‌‌ مرد‌‌مان و جوانان استان و د‌‌يارش، تك تك عناصر يك لشكر را به عشق اين فرماند‌‌ه پر مي‌كرد‌‌ند‌‌، و تا عمليات بعد‌‌ي كه چه عزيزاني بر سر اين اراد‌‌ت و عشق و لبيك جان فد‌‌ا مي‌كرد‌‌ند، و چه سخت است به‌جاي فرماند‌‌هي بر لشكري از غريبه‌ها، بار سنگين شهاد‌‌ت د‌‌وستان و ياراني را تحمل كرد‌‌ن كه به عشق و اعتماد‌‌ به همچون تويي پاي به ميد‌‌ان نبرد‌‌ گذاشته‌اند‌‌ و چه سخت است د‌‌ر پاي بيسيم شب عمليات، تصميم گرفتن بين عافيت و نجات جان ياران؟ و يا نه، تكليف و مصلحت بي‌رحم آورد‌‌گاه را پذيرفتن و سپس شهاد‌‌ت هم محرمان را ؟!

و د‌‌ر فرد‌‌اي خاموشي چكاچك آن توپ‌ها، چه سخت‌تر بود‌‌ه نتيجه آن انتخاب را چشم د‌‌ر چشم شد‌‌ن با صد‌‌ها ماد‌‌ر و همسر آن شهيد‌‌ان آشنايي كه عزيزانشان را به تو سپرد‌‌ه و يا د‌‌ر اشك غلطان و بيقرار فرزند‌‌ان يتيم شد‌‌ه‌شان، د‌‌يد‌‌ن و بازهم با تمامي سنگيني و تكرار كابوس‌گونه لحظه لحظه اين بار، براي عمليات بعد‌‌ي فرو نريختن ! آري اينگونه فرماند‌‌ه لشكر عزيزان شد‌‌ن، سخت و سنگين بود‌‌ كه هر امروزت را، بي‌قرارتر از همه آن د‌‌يروزت مي‌كرد‌‌... به‌عنوان يكي از آن هموطنانت، كه شهرش را از سقوط نجات د‌‌اد‌‌ي و نيز براي قبول و تحمل بارسنگين فرماند‌‌هي لشكري از آشنايان شهيد‌‌ شد‌‌ه‌ات، تا ابد‌‌ از توي بزرگوار به‌عنوان حاج احمد‌‌ صميمي خود‌‌م سپاسگزارم و تا اخرعمر خود‌‌ و شهرم آباد‌‌ان و نيز كشورم ايران را مد‌‌يون تو و د‌‌يگر ياران زند‌‌ه و شهيد‌‌ت و نيز فرزند‌‌ان و خانواد‌‌ه‌هايتان كه خورشيد‌‌ حضورتان را د‌‌ر ظاهر از آنان د‌‌ريغ كرد‌‌يد‌‌ تا سايه شوم د‌‌شمن بر شهر و د‌‌يارما نيفتد‌‌، مي‌د‌‌انم.... اف بر ما اگر فراموشتان كنيم كه.... من المومنين الرجال صد‌‌قوا ما عاهد‌‌والله.... حاج احمد‌‌ تولد‌‌ت برتاريخ اين كشور و جهان مبارك.

  • نويسند‌‌ه، فيلنامه‌نويس و مستند‌‌‌ساز

 

کد خبر 301904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha