همشهری آنلاین: دور اول سفرهای منطقه‌ای وزیر خارجه کشورمان از شنبه ( ۳ مرداد) در سفر به سه کشور کویت، قطر و عراق آغاز می‌شود.

ظریف

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بامداد شنبه در سفر به سه کشور منطقه‌ای به بررسی و رایزنی درباره موضوعات مهم منطقه‌ای، مسائل دو جانبه و توافق ایران و 1+5 می‌پردازد.

ظریف ابتدا به کویت و پس از آن به قطر و یکشنبه ابتدا به نجف و سپس به بغداد می‌رود.

سفر ظریف به سه کشور منطقه‌ای سه روزه است و او دوشنبه شب به کشور باز می‌گردد. کشورهای منطقه‌ای به ویژه برخی از آن‌ها نسبت به توافق هسته‌ای همواره نگاه توام با نگرانی و محدود کننده قدرت آن‌ها در منطقه را داشته‌اند و به نظر می‌آید با دستیابی ایران و 1+5 به برنامه جامع اقدام مشترک و آغاز یک دوره جدید از اعتماد سازی و همکاری برای رفع بحران یک دهه‌ای اما ساختگی نیاز است تا همکاری‌های جدیدی در افق دور با کشورهای منطقه نیز در دستور قرار گیرد. علاوه بر این موضوعات منطقه‌ای از جمله یمن، سوریه و عراق مسائلی هستند که برای سال‌هاست کشورهای منطقه را درگیر خود کرده است و به نظر می‌آید با آغاز دور جدید رایزنی بین‌المللی برای حل مسأله سوریه و نیز مقابله با گسترش تروریسم افراطی (داعش) در منطقه همکاری‌های منطقه‌ای می‌تواند تسریع کننده تلاش‌های بین‌المللی باشد.

کد خبر 301834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha