سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

در نشست علمی «ایران و جامعه اطلاعاتی، با نگاهی به مصوبات اجلاس عالی تونس؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» از پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران تقدیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی همشهری در این نشست که در سالن کوثر ساختمان جام جم برگزار شد، دکتر معتمدنژاد پس از ذکر مختصری از تاریخ رسانه در جهان به توضیح نتایج اجلاس عالی تونس پرداخت.

وی با تأکید بر این که در تونس دو سند مهم تعهد و دستور کار تونس به تصویب رسید افزود: در این اسناد به موضوع عدم تبعیض در انتقال تکنولوژی اطلاعات تأکید شده است.

دکتر معتمدنژاد گفت: براساس این اسناد همه دولت های عضو ازجمله دولت ایران ملزم هستند که شرایط را برای تأسیس جامعه اطلاعاتی فراهم کنند.

وی با انتقاد از آنچه که تاکنون در ایران انجام شده است افزود: آنچه در ایران انجام شده هماهنگ نیست به همین جهت ما طرح هایمان را در سطح دانشگاه ها مطرح می کنیم، اما کافی نیست. ما باید مثل بقیه کشورها وارد عمل شویم و این عمل گرایی نیازمند یک نهاد هماهنگ کننده است به همین جهت باید امیدوار باشیم که دولت و وزارت ارتباطات با همکاری سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای ذینفع در این راه کوشش کنند.

پدر علم ارتباطات ایران با تأکید بر این که صرف نظر از خوش بین یا بدبین بودن باید تمامی تلاشمان را برای پیشرفت در این زمینه به کار بریم گفت: یادآوری می کنم که تکنولوژی نباید هدف باشد بلکه وسیله است.

پس از سخنرانی دکتر معتمدنژاد ابتدا دکتر محسنیان راد و سپس دکتر شکرخواه، دکتر فرقانی و دکتر آشنا به توضیح ویژگی های علمی و شخصیتی استاد ممتاز روزنامه نگاری کشورمان پرداختند.
در پایان جلسه لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی مرکز تحقیقات صدا و سیما که برگزارکننده این نشست علمی بود به پدر علم ارتباطات ایران اهدا شد.

دکتر معتمدنژاد پس از دریافت لوح یادبود سکه های اهدایی این مرکز را برای استفاده دانشکده علوم ارتباطات در اختیار دکتر فرقانی رئیس این دانشکده قرار داد.

کد خبر 301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز