همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اظهارداشت: طرح سهیمه‌ بندی سوخت بر مبنای میزان پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی در داخل شهرها، اقدام واقع ‌بینانه‌ای نیست.

به گزارش مهر، سيد جعفر تشكری هاشمي با تاكيد بر اينكه كنترل مصرف سوخت از طريق تعيين ميزان مصرف بر اساس استاندارد خودرو و نصب دستگاه جی پی اس بر روی تمام كاميون‌ها و اتوبوس‌ها به منظور جمع‌آوری داده‌های ميزان پيمايش، كار غير واقع بينانه‌ای است، گفت: از این منظر، طرح سهيمه‌ بندی سوخت بر مبنای ميزان پيمايش ناوگان حمل و نقل عمومی ديزلي باری و مسافری در داخل شهرها، اقدام واقع ‌بينانه‌اي نيست.

وی افزود: با توجه به منتفي شدن طرح سهميه‌بندي از طريق كارت های سوخت، هدف اصلی از اجرای طرح سهميه‌بندی سوخت بر اساس پيمايش ناوگان ديزلي به عنوان جايگزين طرح سهميه‌بندي،‌ جلوگيري از قاچاق سوخت به خارج از كشور است، ‌در شرایطي كه وقوع چنين اتفاقی را نیز صرفا از طريق حمل و نقل برون شهری می توان متصور بود.

تشکری هاشمی با اعلام اينكه در صورتی كه اجراي طرح سهميه‌ بندی سوخت بر مبنای پيمايش ضروری باشد، اين ضرورت صرفاً‌ در حمل و نقل جاده‌ای می­ تواند مطرح باشد و در حمل و نقل شهري موضوعيت پيدا نمي‌كند، تاكيد كرد: تعريف ساز و كار مورد نياز به منظور نظارت كامل بر جايگاه‌های سوخت به موازات نصب دستگاه‌های جی پی ‌اس بر روی تمام كاميون‌ها و سيستمي برای جمع‌آوری داده‌‌ها و اندازه‌گيري ميزان مصرف ناوگان، به نظامی عريض و طويل نياز دارد.

معاون شهردار تهران با اشاره به مصوبه اخير شورای اسلامي شهر تهران مبنی بر ممنوعيت ورود موتورسيكلت به بازارچه عودلاجان، اظهار كرد: اين طرح به ايجاد انضباط شهری در مركز شهر كمک خواهد كرد.

تشكری هاشمي با بيان اينكه برنامه‌ريزي‌هاي لازم برای جانمايی و تامين فضاي پارک موتورسيكلت در محدوده بازار از جمله محله عودلاجان به عمل خواهد آمد، تصريح كرد: بر اساس مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران مكلف شده ظرف دو ماه از تاريخ ابلاغ، نسبت به اجرای مصوبه ممنوعيت ورود موتورسيكلت به بازارچه عودلاجان اقدام نمايد.

وي در پايان با تأكيد بر اينكه مديريت شهري مصمم است منطقه ۱۲ را از محدوده‌ای پر مخاطره به محله‌ای پر خاطره تبديل كند،‌ خاطرنشان كرد: به اين منظور، با كمک اهالی و كسبه و با مشاركت نيروي انتظامي و پليس راهور، تمام تلاش خود را خواهيم كرد تا آرامش و ايمنی را به هسته مركزی شهر باز گردانيم.

کد خبر 300713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha