پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

تدبیر و درخواست وزارت نیرو برای کم‌کردن فشار مصرف برق نتیجه نداد تا احتمال خاموشی‌های پراکنده در برخی از استان‌های کشور در روزها و هفته‌های داغ آینده جدی‌تر شود.

ميرفتاح قره‌باغ، مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران گفت: خاموشي در كمين شهرهاي پرمصرف است. به گزارش ايسنا وي افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و افزايش مصرف برق احتمال خاموشي مقطعي در شهرهاي پرمصرف استان‌هايي همچون خوزستان، هرمزگان، بوشهر، شهرهاي شمالي و تهران وجود دارد. به گفته اين مقام مسئول، مصرف بيش از حد كولر موجب فشار آمدن به خطوط انتقال شده كه اين امر نيز موجب ايجاد اختلال در برق‌رساني و خاموشي‌هاي مقطعي مي‌شود.

فتاح با بيان اينكه در زمينه‌ توليد برق كشور مشكلي وجود ندارد، گفت: مشكل نارسايي در خطوط است و توليد در كل شبكه سراسري مشكل ندارد. خاموشي‌هاي موردي ناشي از خطوط و پست‌هاي متصل به منطقه پربار است. فتاح قره‌باغ از مردم درخواست كرد در مصرف برق صرفه‌جويي داشته باشند. همزمان مديرعامل برق منطقه‌اي تهران گفت: ‌با توجه به افزايش بي‌سابقه مصرف برق در روز سه‌شنبه‌احتمال خاموشي در تهران وجود دارد. سيدزمان حسيني، ميزان مصرف برق منطقه برق تهران را در روز سه‌شنبه 8900مگاوات عنوان و اظهار كرد: اين ميزان مصرف در سال گذشته در ماه‌هاي مرداد تجربه شد. وي ادامه داد: به‌دليل اينكه دماي هوا در روز گذشته به 41درجه رسيد ميزان مصرف انرژي برق در تهران افزايش يافت كه اين ميزان مصرف در سال‌هاي گذشته بي‌سابقه بوده است.

مديرعامل برق منطقه‌اي تهران با بيان اينكه بايد صرفه‌جويي 10درصدي در اين زمينه صورت بگيرد، گفت: اگر صرفه‌جويي اتفاق نيفتد در روزهاي آينده احتمال خاموشي در تهران وجود دارد. وي با بيان اينكه نيروگاه‌هاي توليد برق نسبت به گرما حساس هستند، هشدار داد: اگر صرفه‌جويي در مصرف برق صورت نگيرد احتمال حادثه نيز وجود دارد. وي عمده مصرف برق را منوط به دستگاه‌هاي سرمايشي دانست و گفت: مردم به راحتي مي‌توانند با صرفه‌جويي و بهينه مصرف‌كردن در وسايل سرمايشي از خاموشي جلوگيري كنند.

  • آماده باش در وزارت نيرو

قائم‌مقام وزير نيرو هم گفت: بيشترين امكان تناوب پيك برق در تير و مرداد‌ماه است و صنعت برق كشور بايد براي مديريت پيك آماده باشد. ستار محمودي در نشستي با مديران ارشد صنعت برق كشور با اشاره به لزوم آمادگي كامل صنعت آب و برق براي استمرار خدمات در فصل گرما اظهار داشت: فصل تابستان فصل آزمون وزارت نيرو است؛ چرا كه انتظارها و نيازها در اين فصل از عملكرد ما بيشتر مي‌شود. وي تاكيد كرد: بايستي در شبكه‌هاي برق مديريت را به‌گونه‌اي جلو ببريم كه كمبودها در جاهاي غيرضروري مستهلك و جبران شود و ما به سمتي نرويم كه خاموشي در بخشي از كشور يا سراسر كشور اتفاق بيفتد.

کد خبر 299819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha