شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با اعلام سیاست واگذاری مراکز فرهنگی به بخش خصوصی از طرح افزایش سالن‌های سینما در پایتخت خبر داد

شهردار تهران در گفت‌و‌گو با مهر، با بیان اینکه شهرداری در ایجاد مراکز فرهنگی، هدف اقتصادی دنبال نمی‌کند از واگذاری این مراکز به بخش خصوصی خبر داد و گفت: علت عدم استقبال بخش خصوصی از ایجاد مراکز فرهنگی ، مشکلات اقتصادی است و در این راستا با تصویب لایحه ای در شورای اسلامی شهر ، بخش خصوصی در صورت احداث مراکز فرهنگی، امتیازاتی تجاری در حاشیه دریافت خواهد کرد تا این بخش با ایجاد مراکز فرهنگی، پوشش اقتصادی لازم را نیز داشته باشد.

محمد باقر قالیباف با بیان اینکه شهرداری در آینده هرگز قصد اداره سینما، تئاتر و... را ندارد و همه این مراکز در اختیار بخش خصوصی قرار خواهند گرفت، گفت: در بخش محتوایی نیز شهرداری به عنوان حامی گروه‌ها و سازمان های متعدد بخش خصوصی فعالیت می کند و معتقد است فقط این بخش می‌تواند کارهای بزرگ فرهنگی را انجام دهد.

به گفته قالیباف با توجه به عزم شهرداری برای توسعه زیرساخت‌های سینمای ایران‌، در این بخش به هیچ وجه اهداف اقتصادی مد نظر نیست.

شهردار تهران در ادامه از تصویب لایحه ای در شورای شهر در راستای تشویق بخش خصوصی به ایجاد مراکز فرهنگی خبر داد وافزود: با لایحه تصویب شده بخش های خصوصی که مراکز فرهنگی احداث می کنند امتیازاتی تجاری را در حاشیه آن دریافت می کنند تا این بخش پوشش اقتصادی لازم نیز برای آنان داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در حوزه مسائل فرهنگی و تربیتی هرگز قصد مدیریت بر اماکن را ندارد اظهار کرد: بسیاری از سالن‌های سینمای تهران قدیمی هستند و کیفیت صدا، نور، استحکام و پرده های آن غیر استاندارد است.

قالیباف با اشاره به اقدامات شهرداری در دو سال گذشته افزود: شهرداری در سالی که گذشت 13 سالن سینما را افتتاح کرده است و با توجه به روندی که طی دو سال گذشته در این زمینه دنبال شده به تعداد سالن های سینمای تهران دوباره سالن سینما در تهران ساخته می‌شود که به طور حتم این جریان به توسعه صنعت سینمای ایران هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی کمک خواهد کرد.

کد خبر 29823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز