یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدید‌ترین و پرطرفدارترین روند صنعت بازی که در کنفرانس E۳ امسال در لس‌آنجلس به نمایش درخواهد آمد، استفاده از واقعیت مجازی در بازی‌های رایانه‌ای خواهد‌بود.

آشنایی با سبک چند نفره آنلاین در بازی های ویدیویی-کامپیوتری

براساس گزارش Cnet، با پيشرفت تكنولوژي، بازي‌هاي رايانه‌اي قرار است از حالت مجازي به حالتي كاملا واقعي تغيير شكل دهند. صنعت بازي‌هاي ويديويي با رويكردي متفاوت از هميشه از واقعيت مجازي استقبال خواهد‌كرد. سازندگان بزرگ بازي‌هاي رايانه‌اي از سوني گرفته تا مايكروسافت و يوبي‌سافت خود را براي ارائه محصولاتي آماده مي‌كنند كه مبتني بر تكنولوژي درحال توسعه واقعيت مجازي خواهد بود، و حتي غول‌هاي تكنولوژي از قبيل فيس‌بوك، گوگل، سامسونگ و HTC نيز قصد دارند دل را به اين درياي مجازي بزنند.

اكنون نمايشگاه سرگرمي‌هاي الكترونيك يا E3 به عنوان معتبرترين كنفرانس بازي سال، اين تكنولوژي را ويژه خانه‌هاي كاربران ارائه خواهد‌كرد. بيش از 27 شركت‌كننده در اين نمايشگاه محصولات واقعيت مجازي خود را در اين نمايشگاه به نمايش خواهند‌گذاشت. علاوه بر اين،‌ بليط‌هاي اين نمايشگاه به پايان رسيده و نمايشگاه امسال توانسته 50 شركت بيشتر از سال‌هاي پيش را به خود جذب كند.

به گفته مايك گالاگر رئيس انجمن نرم‌افزارهاي سرگرمي يا ESA ورود واقعيت مجازي به صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي بهبود قابل توجهي در بازار ايجاد خواهد‌كرد. اما تاثير واقعيت مجازي فراتر از بهبود دادن بازار بازي‌ها است، اين تكنولوژي مي‌تواند منجر به رشد بخشي وسيع‌تر از صنعت تكنولوژي شود. مارك زاگربرگ بنيان‌گذار فيس‌بوك معتقد است واقعيت مجازي مي‌تواند به تدريج به حالت اصلي تعامل ما با رايانه‌ها تبديل شود. توليد‌كنندگان تلويزيوني و موسيقي نيز معتقدند اين تكنولوژي مي‌تواند نوع تجربه انسان از سرگرمي را متحول سازد.

راب كاني‌بير مدير شركت شستا ونچرز كه سال گذشته 4 ميليون دلار براي توسعه تكنولوژي واقعيت مجازي سرمايه‌گذاري كرد نيز معتقد است اين تكنولوژي مديومي جديد و عظيم است كه انسان‌ها تازه درحال پي‌بردن به قابليت‌هاي آن هستند. يكي از ويژگي‌هاي اين تكنولوژي كه كاني‌بير را جذب خود ساخت، قابليت حضور به عنوان يك بازيكن در جهاني مجازي بود.

  • رژه بازي‌سازان

شركت اوكولوس،  شركت واقعيت مجازي كه فيس‌بوك سال گذشته آن را به قيمت دو ميليارد دلار خريداري كرد، يكي از اصلي‌ترين توليد‌كنندگان حاضر در اين نمايشگاه خواهد‌بود. اين شركت سه سال پيش با عرضه اولين محصول خود توجه كاربران را به واقعيت مجازي جلب كرد.

از آن زمان به بعد رژه توليد‌كنندگان بازي‌هاي واقعيت مجازي آغاز شد و شركت‌هاي سامسنونگ و گوگل نيز از عرضه محصولاتي وابسته به اين تكنولوژي خبر داده و يا نتايج مطالعاتشان درباره آن را گزارش دادند.

شركت مايكروسافت نيز هفته گذشته اعلام كرد در همكاري با شركا اوكولوس امكان انجام بازي‌هاي ايكس‌باكس با كمك هد‌ست‌هايي ويژه فراهم شده‌است.

کد خبر 298032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha