هفدهمین جلسه شورای‌عالی استان‌ها روز پنجشنبه با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار و با امضای تفاهمنامه همکاری میان این دو نهاد همراه شد.

شورای عالی استان ها

معصومه ابتكار در رابطه با اين تفاهمنامه گفت كه يكي از مهم‌ترين مسئوليت‌هاي شوراها سياستگذاري و برنامه‌ريزي براي محيط‌زيست است و بنابراين اين تفاهمنامه به ارتقاي توانمندي‌ها و نيز برنامه‌ريزي براي حفاظت از محيط‌زيست كمك ويژه‌اي خواهد كرد. وي افزود: «به‌عنوان كسي كه در مجموعه شوراها سابقه حضور داشته‌ام مي‌گويم كه شوراها نماد مردم‌سالاري ديني در كشور ما هستند. شوراها مي‌توانند در حفظ و توسعه محيط‌زيست نيز نقش و مشاركت ويژه‌اي داشته باشند چراكه نهادي مردمي و داراي ارتباط ويژه با مردم هستند.» ابتكار به يكي از بحث‌هاي مطرح‌شده در دولت اشاره كرد كه براساس آن دولت تأكيد كرد در استان‌هاي شمالي و كل كشور مديريت پسماند را با كمك شهرداري‌ها انجام دهد. به گفته وي اين براي نخستين بار است كه دولت اقدام به مديريت پسماند شهري و توليد نيروگاه‌هاي پسماند انرژي كرده است.

وي خبري در مورد فضاهاي سبز شهري داشت كه در مصوبه‌اي در هيأت دولت، سازوكارهاي حمايتي براي توسعه و تقويت فضاهاي سبز و نيز استفاده بهينه از پسماند فاضلاب‌ها و غيره با حمايت مديريت شهري تصويب شد. غلامرضا بصيري‌پور، رئيس شوراي‌عالي استان‌ها هم در جلسه پنجشنبه صحبتي درخصوص استعفاي برخي از اعضاي شوراي شهرها و شوراي‌عالي استان‌ها براي كانديداتوري در انتخابات مجلس شوراي اسلامي داشت. وي گفت: «شخصا از اقدام اين دوستان حمايت مي‌كنم و معتقدم بايد مجلس آينده مجلسي شوراباور باشد.» طبق اعلام بصيري‌پور براي حضور پررنگ شوراها در برنامه ششم توسعه كشور كارگروهي تشكيل شده تا به تبيين بخش شوراها در اين برنامه بپردازد. مهدي چمران در هفدهمين جلسه شوراي‌عالي استان‌ها از رقم مصوب بودجه اين شورا براي سال 94انتقاد كرد. وي در جلسه بررسي و تصويب كليات بودجه سال 94كه صبح پنجشنبه در ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، با اشاره به تصويب كليات بودجه 14ميليارد توماني براي شوراي‌عالي استان‌ها گفت كه اين رقم از نظر بودجه‌نويسي و عملياتي درست نيست. به‌نظر وي رقم عملياتي بودجه حدود 9ميليارد تومان است كه مصوب شده و نبايد گفت كه بودجه امسال شوراي‌عالي استان‌ها حدود 14ميليارد تومان است.

کد خبر 297902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha