پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک تکنولوزی منحصر به فرد به افراد ناتوان از راه رفتن و ایستادن؛ امید و توان دوباره برای راه رفتن و ایستادن بر روی پاهایشان را می‌دهد.

تکنولوژی ری واک

درباره تکنولوژی جدیدی به نام "ری واک" ReWalk به معنی "راه‌رفتنِ دوباره" در رسانه‌ها سراسر جهان مطالب بسیاری منتشر شده و شاید هم خواهد شد.

این روزها، با افزایش تعداد استفاده کنندگان از این تکنولوژی، شبکه‌های تلویزیونی امریکا و رسانه‌ها بیش از گذشته به معرفی این وسیله‌ و تکنولوژی حرکتی می‌پردازند.

"ری واک" یک دستگاه کمکی برای افرادی است که به دلیل ضایعه‌ نخاعی، قدرت ایستادن روی پاهای خود را ندارند. این تکنولوژی پوشیدنی، علاوه بر قطعاتی که به ساق و ران فرد متصل می‌شود، باتری بزرگی (تقریبا دو و نیم کیلو) دارد که در داخل یک کوله پشتی تعبیه شده است.

همچنین این وسیله یک دستگاه کنترل به شکل ساعت مچی دارد که برای درخواست انواع مختلف حرکت‌ها طراحی و تنظیم شده است. فرد مصدوم با پوشیدن این تکنولوژی پوشیدنی، قادر می‌شود روی پاهای خود ایستاده و راه برود.

طراحان و سازندگان این تکنولوژی، تاثیر روانی استفاده از ابزار را مهم‌تر از هر نکته‌ دیگر می‌دانند، زیرا با استفاده از آن استقلال فرد بیشتر شده و او دوباره می‌تواند به جای نشستن روی ویلچر، به سان دیگر مردمان، با انها ارتباط هم پایی برقرار کند.

تکنولوژی ری واک

لَری جسینکی، مدیر عامل شرکت تولید کننده‌ این تکنولوژی منحصر به فرد در گزارشی از شبکه خبری فاکس‌بیزینس (Foxbusiness) ارزش و قیمت این تکنولوژی را 79 هزار دلار اعلام کرد که در سال 2012 قیمت این ربات اسکلتی 85 هزار دلار تعیین شده بود.

تکنولوژی ری واک

قیمت و بهای زیاد این تکنولوژی یکی از انتقادهایی است که به آن وارد شده و استفاده از آن را برای بسیاری از افراد دارای معلولیت ناممکن کرده است. چرا که این وسیله هنوز زیر پوشش کامل بیمه‌های امریکایی قرار نگرفته است، و تنها برخی از شرکت‌های بیمه در امریکا حاضر شدند، بخشی از هزینه‌ استفاده از این تکنولوژی پوشیدنی را به افراد واجد شرایط بپردازند.

جسینکی،در باره این تکنولوزی می‌گوید؛ "ری واک" دارای مجوز سازمان غذا و دارو امریکا بوده و از نظر کیفیت عملکرد و امنیت فرد استفاده کننده و سایر موارد تایید شده است.

این تکنولوزی در ابتدا برای استفاده معلولین جنگی طراحی شده بود که در حال حاضر برای مصرف عموم عرضه شده است.  طبق امار موجود تاکنون 66 نفر از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

کد خبر 297776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha