چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: احمدرضا درویش گفت: اسکار فیلم «رستاخیز» اکران در ایام اربعین در حد فاصل نجف تا کربلاست که ۲۵ میلیون زائر در این مسیر حرکت می‌کنند.

رستاخیز

به گزارش ايسنا؛ کارگردان رستاخیز در نشست هم‌اندیشی اکران این فیلم در محل حوزه هنری خراسان رضوی گفت: در ابتدای امروز من این سوال را از بخش بین‌الملل سینمای ایران دارم که اگر بخواهم 50 هزار DVD این فیلم را در شهر مزارشریف که 2.5 میلیون شیعه دارد، پخش کنم بایستی از چه سازوکاری استفاده کنم؟!

وی ادامه داد: فیلم «رستاخیز» متعلق به همه است و چالش اصلی ما در خصوص آن این است که این فیلم نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توان سینمای ملی ایران است.

درویش تصریح کرد: «رستاخیز» از درون این ظرفیت جوشیده است و بخشی از ظرفیت‌های بالای سینمای ایران در این اثر دیده می‌شود و به همین دلیل ما باید بدانیم که سینمای ایران بیشتر از آن چه که ما فکر می‌کنیم، می‌تواند در عرصه جهانی موفق باشد و گام‌های بلند بردارد.

این کارگردان سینما اضافه کرد: این فیلم یک قطره از اقیانوس بی‌کران کربلاست و ما نه مدعی هستیم که در برگیرنده همه سینمای ایران است و نه همه واقعه کربلا بلکه معتقدیم که قدم کوچکی است که ان شاالله با نیت خالص برداشته شده است.

وی افزود: سوال ما در این شرایط این است که این محصول که با هدف رشد فرهنگ اهل بیت(ع) ساخته شده است به چه شکلی قرار است اکران شود زیرا این فیلم حد و مرز ندارد و مرزهای جغرافیایی، سیاسی و جناحی را پشت سر گذاشته و حتی می‌توانیم بگوییم که نام امام حسین(ع) مرزهای اسلام را نیز در نوردیده‌ است و تبدیل به یک برند جهانی شده است.

درویش گفت: ما این فیلم را برای سه مخاطب جهان شیعه، جهان اسلام و جهان غرب به ترتیب اولویت تهیه کرده‌ایم و به عنوان تولیدکننده مسئول بودیم که در مراحل ساخت کوتاهی نکنیم، اما در مرحله اکران تمام وجود مرا ترس فرا گرفته است که سکان‌داران عرصه فرهنگ که به درستی از هنرمندان می‌خواهند که در قواره افق فرهنگی کشور فیلم‌ بسازند، چگونه حالا که این فیلم ساخته شده است می‌خواهند از آن حمایت کنند؟!

این کارگردان سینما عنوان کرد: خوشبختانه این کار به برکت نام سیدالشهدا(ع) بدون حتی یک ریال بودجه دولتی ساخته شده و قدم به قدم آن با نیت خیر و جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) به ثمر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: عاشقان امام حسین(ع) از کشورهای مختلف جهان در این پروژه ما را همراهی کردند و با ما مشارکت کردند تا بتوانیم این فیلم را با کیفیت هر چه بهتر بسازیم.

درویش تصریح کرد: خوشبختانه «رستاخیز» در حوزه توزیع و نمایش با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و موسسه بهمن سبز وضعیت خوبی را از لحاظ اکران در داخل کشور خواهد داشت.

این کارگردان سینما افزود: اسکار فیلم رستاخیز اکران در ایام اربعین در حد فاصل نجف تا کربلاست که 25 میلیون زائر در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مدت زمان به طول انجامیدن پروژه، گفت: من و آقای تقی ‌علی‌قلی‌زاده که تهیه کننده این اثر هستند از سال 83 بر روی آن کار کردیم و خوشحالیم که پس از 11 سال به ثمر رسید.

درویش عنوان کرد: امروز در سایت رستاخیز بیشترین اقبال نسبت به این فیلم در جهان خارج از ایران اتفاق می‌افتد و ما امیدواریم که بتوانیم جوابگوی این محبت‌ها و استقبال‌ها باشیم.

این کارگردان سینما اضافه کرد: ما باید بدانیم که نیاز به عمق استراتژیک فرهنگی داریم زیرا عمق استراتژیک نظامی، اقتصادی و سیاسی ما مشخص است اما سوال این است که عمق استراتژیک فرهنگی ما کجاست؟

وی ادامه داد: مسئولین ما فرض کنند که رستاخیز و فیلم مجید مجیدی ساخته نشده بود و آنها می‌خواستند کاری را انجام دهند آیا به مضامینی غیر از آنچه که ساخته شده است، می‌پرداختند؟ پس امروز که این آثار ساخته شده است باید تمام تلاش‌ خود را صرف این کنند که کارهای انجام شده به بهترین و شایسته‌ترین نحو در عرصه ملی و بین‌المللی به ثمر بنشیند.

به گزارش ایسنا،در ادامه این جلسه مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی و تبلیغات موسسه بهمن سبز طی سخنانی گفت: از نظر ما مشهد به اندازه تهران و یا حتی بیشتر برای اکران این فیلم مخاطب دارد و به همین دلیل دو هفته قبل که قرارداد اکران عید فطر رستاخیز بسته شد از حوزه هنری خراسان خواستیم که مسئولیت ستاد اکران آن در این استان را بپذیرد.

هاشمی افزود: این فیلم در سرگروه آزادی و مجموعا 90 درصد سینماهای کشور اکران خواهد شد و در کف فروش چهار هفته و در سقف فروش 7 هفته به نمایش درمی‌آید.

در ادامه سرهنگ کمالی رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی، اظهار کرد: 22 قشر و حدود یک میلیون عضو بسیج استان ظرفیت بالایی برای انجام تبلیغات برای اکران موفق این فیلم هستند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای سپاه قدس در کشورهای همسایه و به خصوص افغانستان، پاکستان ما می‌توانیم با همکاری سپاه زمینه را برای اکران موفق و یا توزیع مناسب این فیلم در این کشورها فراهم کنیم.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی در ادامه این نشست ضمن تشکر از تیم سازنده رستاخیز گفت: فیلم ساختن در موضوعی که همه با آن آشنا هستند و از کودکی آن را شنیده و مجسم کرده‌اند بسیار سخت است و از این جهت ساخت فیلم احمدرضا درویش قابل ستایش است.

احمد هاشم‌آبادی اضافه کرد: با توجه به حجم بالای زائران در مشهد می‌توان از این ظرفیت نیز برای اکران فیلم بهره برد و همچنین یک نوبت اکران نسخه عربی این فیلم در یکی از سینماهای مشهد در کنار تبلیغات مناسب در هتل‌ها و مراکز گردشگری می‌تواند زمینه را برای مطرح کردن هرچه بیشتر این فیلم در عرصه بین‌المللی فراهم کند.

کد خبر 297743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha