یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۷
۰ نفر

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز‌داری کشور از اطفای حریق جنگل‌های بلوط استان ایلام خبر داد و گفت‌: تا چند روز آینده مناطق آتش‌‌گرفته جنگل‌های ایلام رصد می‌شوند تا مجددا آتش به‌دلیل گرمای دما و باد، شعله‌ور نشود. این آتش‌سوزی شامگاه پنجشنبه گذشته دامنگیر رویشگاه‌های زاگرسی در منطقه ایلام شده بود.

آتش سوزی جنگل -ایلام

خداكرم جلالي در گفت‌وگو با ايسنا افزود: عامل انساني در آتش‌سوزي جنگل‌هاي بلوط استان ايلام دخيل بوده اما عمد يا غيرعمدبودن آن و بررسي دقيق عوامل اين حادثه در حال بررسي است و به‌زودي اعلام مي‌شود.

به گفته وي، گرماي هوا، باد شديد و پوشش گياهي مستعد در جنگل‌هاي بلوط ايلام دست به‌دست هم داده تا كوچك‌ترين بي‌احتياطي باعث آتش‌سوزي و گسترش آن در سطح اين منطقه شود. براساس گزارش‌هاي رسيده از ايلام، آتش در همه مناطق چهارگانه جنگل‌هاي بلوط خاموش شده است چرا كه پيش از اين مناطق كويركوه، سياه‌كوه، پشت تونل آزادي و ارتفاعات شلم هم آتش گرفته بود. رئيس سازمان جنگل‌ها تصريح كرد: بامداد جمعه نيز آتش خاموش شده بود اما براثر باد شديد، مجددا شعله‌ور شد و به همين دليل مأموران سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري تا چند روز آينده به حالت آماده‌باش در منطقه حضور دارند تا با رصد و كنترل دقيق مناطق اطفا شده، مانع شعله‌ورشدن مجدد آتش در جنگل‌هاي ايلام شوند.

جلالي گفت: براساس گزارش‌هاي رسيده حدود 30هكتار از جنگل‌هاي بلوط ايلام دچار حريق شده‌اند كه البته بيشتر سطح آتش گرفته مرتعي بوده و درختان بلوط كمتر آسيب ديده‌اند. رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيز‌داري كشور با بيان اينكه ميزان خسارات وارد شده در جنگل‌هاي بلوط ايلام در حال بررسي است، تصريح كرد: شايعاتي مبني بر «نقش داعش در آتش‌سوزي جنگل‌هاي ايلام» مطرح شده كه صحت ندارد اما كساني كه در جنگل‌ها تردد دارند بايد بيشتر توجه كنند تا سهل‌انگاري آنها باعث آتش‌سوزي در منابع طبيعي و ملي كشور نشود چراكه در چنين پوشش‌هاي جنگلي و مرتعي حتي آتش يك سيگار هم مي‌تواند باعث بروز چنين اتفاقاتي شود.

کد خبر 297347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha