همشهری آنلاین: معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص آتش سوزی جنگل‌های ایلام گزارشی را در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

معصومه ابتکار

به گزارش ایسنا متن این گزارش به شرح زیر است:

با سلام و احترام

در مورد آتش سوزی جنگل‌ها در ایلام، از بعد ازظهر پنجشنبه ( 14 خرداد) و شروع آتش سوزی، سازمان جنگل‌ها و مراتع که مسئولیت اصلی حفاظت از جنگل‌های کشور را بر عهده دارد با همکاری محیط‌بانان، مردم و جوامع محلی، سازمان آتش نشانی، ماموران انتظامی، سپاه و ارتش مشغول اطفاء حریق با سختی و تلاش فراوان و با وجود بادهای تند بوده‌اند و اکنون آتش تا حد زیادی مهار شده است.

ظاهرا بازهم بی‌‌توجهی انسانی موجب بروز آتش‌سوزی شده و گردشگرانی که در این روزهای تعطیل به دامن طبیعت رفته بودند عامل بروز این آتش سوزی بوده‌اند. وزش باد هم باعث گسترش آن شده است.

همان طور که اشاره کردم اگر چه نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست با تمام توان در میدان اطفاء آتش هستند اما وظیفه اصلی در این زمینه برعهده سازمان جنگل‌ها و مراتع است؛ البته سازمان حفاظت محیط زیست به منظور اقدامات پیشگیرانه‌، مانورهای اطفای حریق در جنگل‌ها را آغاز کرده است که تاکنون برای چهار استان انجام گرفته است.

ضمنا نیروهای داوطلب و علاقمند و دوستانی که مشغول پیگیری موضوع هستند در این قبیل موارد می‌توانند به مراکز جذب مشارکت مانند هلال احمر بپیوندند و در اطفای حریق کمک کنند. در چنین مواقعی بیش از استفاده از بالگرد که به عنوان مثال در همین مورد به دلیل بادهای شدید امکان پذیر نشد، حضور نیروهای مردمی در کنار جنگل بانان و محیط بانان بسیار فایده خواهد داشت.

به هر حال خوشبختانه اکنون آتش مهار شده است، اگر چه به دلیل وزش باد همه در آماده باش هستند.

کد خبر 297286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha