درحالی‌که چندین هزار نفر در روزهای گذشته اخبار استخدام‌های جدید آموزش و پرورش را به امید به کارگیری در این وزارتخانه دنبال می‌کرده‌اند، وزیر آموزش و پرورش همه خبرهای گذشته درباره استخدام در آموزش و پرورش را رد کرد.

معلم و دانش آموز

به‌گزارش ايسنا علي اصغر فاني با بيان اينكه زمان ثبت‌نام براي استخدام جديد آموزش و پرورش‌ماه آينده اعلام مي‌شود، گفت: تمام آنچه تاكنون درخصوص ثبت‌نام استخدام نيروي جديد در آموزش و پرورش بيان ‌شده است، صحت ندارد. او توضيح نداد كه دقيقا كدام خبرها صحت نداشته‌اند و آيا منظورش اخبار رسمي منتشر شده در رسانه‌ها و به نقل از مسئولان مختلف آموزش و پرورش است يا ديگر خبر ها.

وزير آموزش و پرورش كه براي شركت در جشنواره خيرين مدرسه‌ساز به اهواز رفته بود البته در حاشيه يكي از اين برنامه‌ها، درباره اين استخدام‌ها گفت:مجوز استخدام 5هزار نيروي جديد گرفته شده و در حال توزيع سهميه استان‌ها هستيم. حداكثر تا 3‌ماه آينده دستورالعمل و سهميه بندي استخدام نيروهاي جديد در آموزش و پرورش اعلام خواهد شد. در اين استخدام مربي‌هاي پيش‌دبستاني و فرزندان فرهنگيان در اولويت هستند. فاني در حالي از اولويت استخدام در استان خوزستان به‌دليل آنكه كمبود نيروي انساني بيشتر نسبت به استان‌هاي ديگر دارد، خبر داد كه براساس اخبار قبلي هيچ سهمي از اين سهميه‌ها به تهران نمي‌رسد، البته بايد ديد آيا عدم‌استخدام در تهران مشمول اخبار بدون صحتي كه او اعلام كرده مي‌شود يا خير؟

  • سياست بازنشستگي

بازنشستگي فرهنگيان نيز از ديگر موراد مورد توجه وزير در اين سفر بود.او با تأكيد بر اينكه طبق قانون هر كسي كه 30سال خدمت مي‌كند، بازنشسته مي‌شود، گفت: البته در سال گذشته استثنائا 25هزار نفر از كاركنان آموزش و پرورش را قبل از 30سال بازنشسته كرديم اما از اين تعداد 5هزار نفر تمايل به ادامه خدمت داشتند كه به همين دليل در مقابل 5هزار نفر پيش از موعد بازنشسته شدند. امسال نيز همين سياست را دنبال مي‌كنيم. به گفته فاني افراد بازنشسته از حوزه آموزش و پرورش خارج و در حوزه سازمان بازنشستگي كشور قرار مي‌گيرند.

وي در مورد مطالبات معلمان نيز چنين توضيح داد: بخشي از مطالبات فرهنگيان پرداخت شده و بخش دوم آن تا 3‌ماه ديگر پرداخت خواهد شد. دولت با تمام توان در حال تهيه منابع مورد نياز آموزش و پرورش است. دولت در تأمين اعتبارات محدوديت‌هايي دارد كه اميدواريم با برطرف شدن اين محدوديت‌ها بتوانيم بخشي از خواسته‌هاي فرهنگيان را پاسخ دهيم.

  • بيمه فرهنگيان

هر چند اشاره وزير آموزش و پرورش به موضوع بيمه فرهنگيان در اين سفر بسيار كوتاه بود اما اين موضوع نيز هم‌اكنون از مهم‌ترين دغدغه‌هاي فرهنگيان است.

علي اصغر فاني در اهواز و در جمع فرهنگيان گفت:« در مورد بيمه نيز در حال نهايي كردن قرارداد با بيمه فرهنگيان هستيم و تلاش مي‌كنيم تا كيفيت بيمه معلمان و فرهنگيان را ارتقا دهيم.» اما آنطور كه خبرگزاري فارس نوشته درحالي‌كه بيمه آتيه‌سازان حافظ به‌عنوان متولي ارائه خدمات بيمه تكميلي فرهنگيان از تمديد يكساله اين بيمه خبر مي‌دهد، آموزش و پرورش زمان تمديد اين بيمه را تا اول مهر امسال اعلام كرد.

بيمه طلايي فرهنگيان از گذشته تاكنون در آخر ارديبهشت‌ماه هر سال به‌مدت يك‌سال تمديد مي‌شد، اما امسال بعد از گذشت 7روز از خردادماه ظاهراً به تازگي اتفاقاتي درخصوص تمديد اين بيمه رخ داده است.

سيد محمد بطحايي معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش هفته گذشته در ارتباط زنده تلفني با مجله خبري شبكه اول سيما از انعقاد قرارداد بيمه تكميلي فرهنگيان خبر داد و گفت: قراردادي كه در حال حاضر منعقد شده تا اول مهر‌ماه امسال اعتبار دارد و از اول مهر مجدداً تمديد خواهد شد. بطحايي در اين گفت‌وگو به يك مشكل بسيار جدي در بيمه طلايي اشاره كرده و گفته بود:« زمان عقد قرارداد بيمه طلايي در پايان ارديبهشت هر سال تكرار مي‌شد و اين زمان مناسبي نبود.» بدين‌ترتيب صحبت از تمديد تقريبا 4ماهه اين بيمه تا ابتداي مهر 94 است، موضوعي كه مديرعامل بيمه آتيه سازان حافظ درباره آن خبر ديگري داد و گفت: «قرارداد جديدي با مسئولان آموزش و پرورش امضاشده كه مدت آن يك سال است و فرهنگيان آموزش و پرورش مجدداً به‌مدت يك سال ديگر تحت پوشش بيمه تكميلي آتيه‌سازان حافظ قرار خواهند گرفت.»

به اين ترتيب درميان بيش از يك ميليون فرهنگي و معلم و خانواده‌هاي آنها كسي نمي‌داند بيمه طلايي‌اش دقيقا تا كي اعتبار دارد، همانطور كه كسي نمي‌داند جزئيات طرح رتبه بندي معلمان چيست و چه سرانجامي خواهد داشت و باز هم همانطور كه كسي نمي‌داند استخدام در آموزش و پرورش چه جزئياتي دارد.حداقل خبرهايي كه تا‌كنون بود هم حالا توسط وزير آموزش و پرورش تكذيب شده و تنها خبر اين است: ثبت نام يك‌ماه ديگر شروع مي‌شود.

  • فرصت ۳ ساله به معلمان مدارس غيردولتي

معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه بدون گذراندن دوره آموزشي از ورود معلمان به مدارس غيردولتي جلوگيري مي‎شود، گفت: تا ۳ سال آينده بايد تمام معلمان مدارس غيردولتي گواهينامه صلاحيت حرفه‌اي و اخلاقي كسب كنند. مرضيه گُرد با بيان اينكه تاكنون عمدتاً جذب معلمان در مدارس غيردولتي به‌صورت سليقه‌اي انجام شده، افزود: در مدارس غيردولتي از لحاظ گزينش اخلاقي اطمينان خاطر روي معلمان داريم اما از لحاظ گزينش علمي معمولاً براي ما سؤالاتي وجود داشته است. دغدغه سازمان مدارس غيردولتي به‌صورت 100درصد موضوع صلاحيت علمي معلمان مدارس غيردولتي است.بايد اين موضوع فرهنگ‌سازي مي‌شد تا مؤسسان، افرادي را استفاده كنند كه از لحاظ علمي جايگاه خوبي داشته باشند.حدود 12هزار مدرسه غير دولتي داراي مجوز در كشور داريم كه نزديك 110هزار پرسنل كه تعدادي بازنشسته و تعدادي هم نيروهاي آزاد اين مدارس را اداره مي‌كنند.

کد خبر 296601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha