همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: در چارچوب مصوبات مجلس و مصوبه شب یک شنبه هیئت وزیران، قیمت برخی حامل‌های انرژی تغییر کرد.

 تسنیم نوشت: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد در چارچوب مصوب مجلس و مصوبه شب یک شنبه هیئت وزیران قیمت برخی حامل‌های انرژی تغییر کرد.

سید ناصر سجادی گفت: بنزین معمولی از روز سه‌شنبه ساعت 24 پنجم خرداد یعنی در ساعت صفر چهارشنبه هر لیتر هزار تومان بدون محدودیت عرضه می‌شود. بنزین سوپر نیز 1200 تومان در برابر هر لیتر عرضه خواهد شد.
به‌گفته وی سوخت سی‌ان‌جی تغییر قیمتی نداشته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه گفت: سوخت نفت‌گاز با دو نرخ 250 و 500 تومان عرضه می‌شد که 300 تومان شده است. نفت سفید بدون تغییر 150 تومان عرضه می‌شود. گاز مایع با نرخ 230 تومان عرضه می‌شود که 9 درصد افزایش قیمت داشته است.

بر اساس این گزارش نفت‌کوره با 20 درصد افزایش به 300 تومان در لیتر رسیده است و سوخت هواپیماهای مسافربری نیز با 20 درصد افزایش به 600 تومان رسیده است.

سجادی در مورد سهمیه‌های بنزین 700 تومانی نیز گفت این سهمیه‌ها تا پایان شهریور قابل استفاده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز اطلاعیه‌ای در این باره منتشر کرده است:

 

جدول قیمت سوخت

درحالی که در ماه خرداد بنزین سهمیه‌ای به کارت سوخت خودروهای عمومی واریز شد و تنها خودروهای شخصی و موتور سیکلت‌ها بودند که از واریز نشدن سهمیه بنزین به کارت سوخت خود خبر می‌دادند، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره وضعیت سوخت خودروهای عمومی گفت: از این پس نرخ بنزین کلیه خودروها هزار تومان خواهد بود.

ايسنا نوشت: داوود عربعلی با بیان این که سهمیه سوخت خودروهای عمومی در خرداد ماه واریز شده است، اظهار کرد: هنوز درباره نحوه سوخت‌رسانی به خودروهای عمومی تصمیم گرفته نشده، اما آنچه انجام شده یکسان‌ سازی نرخ سوخت بوده و نرخ بنزین هزار تومان خواهد بود.

به گفته وی، در اطلاعیه اعلام شده از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کلیه قیمت‌ها اعلام شده و هدف از این تصمیم یکسان‌سازی نرخ سوخت بوده است و از این پس نرخ بنزین کلیه خودروها هزار تومان خواهد بود.

از پنجم خرداد نرخ بنزین معمولی هزار تومان و نرخ بنزین سوپر 1200 تومان خواهد بود.

رانندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌هایی که در 48 ساعت گذشته برای سوخت‌گیری به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه کرده‌اند با تعجب از شارژ نشدن سهمیه سوخت 700 تومانی خود خبر می‌دهند؛ موضوعی که از اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گرفته تا شرکت پخش فراورده‌های نفتی و سازمان حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت از علت آن بی‌خبرند!

خودروهایی که از ابتدای خرداد ماه برای سوخت‌گیری به جایگاه‌های سوخت مراجعه کرده بودند، به روال تصور ماه‌های گذشته در انتظار شارژ سهمیه 60 لیتری بنزین 700 تومانی در کارت‌ها سوخت خود بودند؛ امری که اجرایی نشدن آن موجب تعجبشان شد و به دنبال دلیلی برای این موضوع بودند. سوالی که البته مسئولان جایگاه‌ها نیز پاسخی برایش نداشتند، اما پیگیری‌های بیشتر احتمال تک‌نرخی شدن قیمت بنزین را تقویت کرد.

این درحالی است که سهمیه بنزین خرداد ماه همه خودروهای عمومی از جمله تاکسی، وانت بار و آژانس، ساعت ٢٤ پنجشنبه (٣١ اردیبهشت ماه) در کارت سوخت آنها شارژ شد.

براساس آماری که در 12 اردیبشهت ماه امسال از سامانه هوشمند سوخت استخراج شده است، بیش از دو میلیارد و 77 میلیون لیتراز سهمیه باقیمانده در کارتهای سوخت به خودروهای سواری اختصاص دارد.

سهمیه باقیمانده در کارت سوخت موتورسیکلت‌ها نیز تا تاریخ یاد شده (12 اردیبهشت ماه) 391 میلیون و 188 هزار و 43 لیتر اعلام شده است.

مجموع سهمیه بنزین 700 تومانی باقیمانده در کارت سوخت خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها، معادل دو میلیارد و 468 میلیون و 519 هزار و 262 لیتر اعلام شده است.

سهمیه خودروهای عمومی هم از تیرماه حذف می‌شود

فارس نيز نوشت: پس از حذف سهمیه‌های بنزین از ساعت ۲۴ سه‌شنبه ۵ خرداد که برای همه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها اعمال می‌شود، سهمیه وانت‌بارها، خودروهای عمومی و تاکسی‌ها نیز حذف خواهد شد.

یک منبع آگاه گفت: پس از حذف سهمیه‌های بنزین از ساعت 24 سه‌شنبه 5 خردادماه که برای همه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها اعمال می‌شود، سهمیه وانت‌بارها، خودروهای عمومی و تاکسی‌ها نیز حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، خودروهای عمومی که سهمیه بنزین خردادماه خود را دریافت کرده‌اند، اگر در طول این مدت اقدام به سوخت‌گیری کردند، سهمیه خرداد آنها باقی می‌ماند و از تیرماه سهمیه جدید دریافت نمی‌کنند.

این منبع آگاه ادامه داد: خودروهای عمومی که در طول این مدت اقدام به سوخت‌گیری نکردند، سهمیه خرداد آنها نیز حذف می‌شود.

این گزارش حاکی است تا شب گذشته مسئولان دولت اعلام کرده بودند سهمیه خودروهای عمومی باقی می ماند.

احتمال اختصاص یارانه نقدی برای بنزین خودروهای عمومی

ايسنا نيز در خير ديگري نوشت: رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت از احتمال تخصیص یارانه نقدی برای بنزین خودروهای عمومی خبر داد.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با بیان این که نرخ بنزین از پنجم خرداد ماه هزار تومان تعیین شده است، گفت: در مورد سوخت خودروهای عمومی هنوز تصمیمی گرفته نشده است، اما بنزین تک‌نرخی و معادل هزار تومان برای هر لیتر خواهد بود.

وی با بیان این که سهمیه خودروهای عمومی اعتبار ماهانه دارد، گفت:‌ بر این اساس سهمیه واریز شده برای این خودروها در خرداد ماه تا پایان این ماه اعتبار خواهد داشت و این خودروها نمی‌توانند تا شهریور ماه از سهمیه‌شان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: به استثنای سهمیه خودروهای عمومی در این ماه و سهمیه باقی مانده سایر خودروها از ماه های گذشته، خودروهای عمومی از این ماه به بعد نمی‌توانند از سهمیه بنزین ٧٠٠ تومانی استفاده کنند.

حاج محمدرضا افزود: با مذاکراتی که از سوی اتحادیه های حمل و نقل عمومی صورت می گیرد، نحوه اختصاص یارانه به خودروهای عمومی که احتمالا نقدی خواهد بود مشخص می شود.

به گفته او تا ایتدای تیرماه حتما یارانه ای به خودروهای عمومی تعلق می گیرد که ساز و کار آن مشخص خواهد شد.

کد خبر 296203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha