دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پارکینگ در سمت راست مجموعه قرار دارد و از ورودی تا ایستگاه اول مسیر آسفالته‌ای وجود دارد که محل اصلی پیاده‌روی در بام تهران است.

بام تهران

اگر به‌دنبال یک تفریحگاه خوب برای یکی از شب‌های بهاری می‌گردید که حتی بدون وسیله شخصی هم بشود به آنجا رسید، بام تهران یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

می‌توانید یک شب آخر هفته را تا پاسی از شب در آنجا بگذرانید تا هفته پیش‌رورا با انرژی شروع کنید. محوطه بام تهران از ارتفاع ۱۸۳۰ متری در انتهای خیابان ولنجک تهران آغاز مي‌شود و در ارتفاع ۱۹۱۰ متری از سطح دریا در ایستگاه يكم تله کابین توچال به پایان می‌رسد.

هرجایی از تهران که هستید، می‌توانید خیابان پرشیب ولنجک را پشت سر بگذارید تا در انتها به ورودی بام تهران برسید؛ یکی از مرتفع‌ترین و خنک‌ترین تفرجگاه‌های تهران.

در اینجا می توان از اسکیت و تله‌کابین گرفته تا بانجی جامپینگ و تیراندازی با کمان را تجربه کرد.

البته ارزان‌ترین تفریح در اینجا پیاده‌روی آسان و راحت است. در طول مسیر تقریبا دو کیلومتری، اگر گرسنه هم شدید انواع غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم را هم دردسترس دارید.

فقط اگرقصد بام تهران کردید، حواس‌تان باشد، خیابان منتهی به آنجا در شب‌های آخرهفته بسیار شلوغ است.

اگرچه درهاي مجموعه بام تهران هميشه به روي گردشگران باز است، اما توصيه ما اين است كه بام تهران را براي گردش شبانه انتخاب كنيد.

چشم‌انداز تهران در شب‌ها بسيار تماشايي است؛ چرا كه در آلودگي‌ روزانه، نمي‌توان دوردست‌هاي اين شهر را ديد.اما چراغ‌هاي دوردست پايتخت شب‌هنگام چشم‌اندازي استثنايي از بلنداي بام به شما مي‌دهند.

              متن:نگارشهيددخت/ عكس: اشين‌دانيلي‌ذكريان

منبع:همشهري سرزمين من

کد خبر 296161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha