یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت مدارس تیزهوشان پس از کاهش شمار دانش‌آموزان با توجه به مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مدارسی که فاقد شرایط لازم و حدنصاب باشند، باید به نظام آموزشی عادی برگردند که البته این اتفاق تدریجی رخ می‌دهد تا دانش‌آموزان حاضر در مدرسه آسیب نبییند و برای ورودی‌های جدید تدبیر شود.

به گزارش ايسنا، علی زرافشان با اشاره به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر کاهش مدارس سمپاد در کشور اظهار کرد: در نظام آموزش و پرورش با توجه به ضرورت و الزام رسیدگی به گروه تیزهوش و نخبه سیاست‌ها و برنامه‌های مختلفی مطرح و پیاده‌سازی شده است.

وی افزود:‌ فعلا راه حل، جداسازی تیزهوشان از دانش آموزان عادی و تحصیل آنها در مدارس ویژه است، اما اتفاقی که طی چند سال گذشته رخ داده، این است که مدارس سمپاد عنوان "تیزهوشان" را دارند اما تعداد دانش‌آموزانی که وارد آنها شده‌اند بسیار زیاد است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه "بخشی از محصلان مدارس استعدادهای درخشان، تیزهوش نیستند و دانش آموزان عادی هم وارد این سیستم شده است"، گفت: در برخی استان‌ها 20 درصد دانش آموزان پایه ششم وارد مدارس تیزهوشان شده‌اند که مدرسه را از حالت تیزهوشی خارج کرده و نشان دهنده یک رویکرد غلط در این زمینه است.

زرافشان ادامه داد: چون مدرسه در حد دانش‌آموز تیزهوش است اما برخی در این حد نیستند، قطعا بخشی دچار آسیب‌های جدی آموزشی و تربیتی می‌شوند. در حال حاضر با توجه به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش سیاست ما کاهش تعداد دانش آموزان این مدارس است.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال قبل آزمون مدارس تیزهوشان را با آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی یکی کرده بودند، افزود: این در حالی است که دو گروه هدف مختلف داریم و با یک سنجه نمی توان دانش آموزان این دو را سنجید لذا از سال قبل آزمون‌ها را جدا کردیم و سوالات در دو سطح متفاوت طراحی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت مدارس تیزهوشان پس از کاهش شمار دانش‌آموزان گفت: مدارسی که فاقد شرایط لازم و حدنصاب باشند، باید به نظام آموزشی عادی برگردند که البته این اتفاق تدریجی رخ می‌دهد تا دانش آموزان حاضر در مدرسه آسیب نبییند و برای ورودی های جدید تدبیر شود.

کد خبر 295259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha