جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نایجل فاراژ (Nigel Paul Farage) در سوم آوریل ۱۹۶۴ در شهر داون انگلیس به دنیا آمد. او که در آغاز در بریتانیا یک دلال در عرصه تجارت بود به سیاست رو آورد.

nigel farage

نايجل فاراژ پس از آنکه در کالجی غیر انتفاعی در دالیچ در جنوب لندن درس خواند، تصميم گرفت به جای دانشگاه در سیتی (مرکز تجاری و مالی لندن) به عنوان واسطه معاملات مشغول کار شود.

او كه در سال ۱۹۹۳ که جان میجر، نخست وزیر وقت پیمان ماستریخت (پیمانی که مبنای شکل‌گیری اتحادیه اروپا و یورو شد) را امضا کرد از حزب محافظه‌کار جدا شد، از بنیانگذاران حزب استقلال بریتانیا است و در سال ۱۹۹۹ از حوزه انتخابی جنوب شرقی انگلیس به عنوان نماینده پارلمان اروپا انتخاب شد.

نایجل فاراژ در سال ۲۰۰۶ به رهبری حزب استقلال رسید، اما در سال ۲۰۰۹ برای مدت کوتاهی از این سمت کناره‌گیری کرد تا تلاش خود را صرف انتخاب شدن به عنوان نماینده پارلمان بریتانیا کند. حزب استقلال در سال ۲۰۱۱ توانست ۷۹ کرسی در شوراهای شهر به دست آورد و در سال ۲۰۱۴ بزرگترین حزب بریتانیا در پارلمان اروپا شد.

علاوه بر این، حزب استقلال برای اولین بار دو نماینده در پارلمان بریتانیا دارد، داگلاس کارزول و مارک رکلس که هر دو حزب محافظه‌کار را ترک کردند و به حزب استقلال پیوستند.

منتقدان او در داخل حزب استقلال و نیز همکاران سابقش، او را به دیکتاتوری در رهبری حزب متهم می‌کنند و مخالفان سیاسی‌اش هم او را فردی "تفرقه افکن" می‌دانند.

فاراژ كه قول داده بود اگر در انتخابات 2015 پیروز نشود کناره‌گیری کند، از مقام خود استعفا داد.

کد خبر 294456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha